Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2020 13:04 - ЕДИН ТРЕЗВ ИСТОРИЧЕСКИ ПОГЛЕД ВЪРХУ БЪЛГАРО-РУСКИТЕ ОТНОШЕНИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ!!!
Автор: batogo Категория: Хоби   
Прочетен: 4712 Коментари: 49 Гласове:
23

Последна промяна: 12.03.2020 18:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
         СПОРЕД  МОЯТА  СКРОМНА,  ГРАЖДАНСКА  ПОЗИЦИЯ,  ПОСОЧЕНИТЕ  ОТ
     НИКОЛА  ГРИГОРОВ  ИСТОРИЧЕСКИ  ФАКТИ  Е  ДОБРЕ  ДА  БЪДАТ  ВЪВЕДЕНИ  В  УЧЕБНИЦИТЕ  ПО  ИСТОРИЯ  И  ВНИМАТЕЛНО  ИЗУЧАВАНИ,  ЗА  ДА  ЗНАЯТ  МЛАДИТЕ  ПОКОЛЕНИЯ  ИСТИНАТА  ЗА  ИСТИНСКИТЕ  НАМЕРЕНИЯ  НА  РУСИЯ  СПРЯМО  БЪЛГАРИЯ  И  БЪЛГАРИТЕ  И  ДА  ПРЕСТАНАТ  ДА  ЖИВЕЯТ  С  ИЛЮЗИИТЕ  ЗА  НЯКАКВИ  "БРАТСКИ"  ОТНОШЕНИЯ  ПОМЕЖДУ  НИ!!!

          Изразявам специална благодарност на известния блогър Босия, който пръв публикува изследването на достойният българин Никола Григоров, разкриващо мрачните, грижливо прикривани от казионните историци реалности на българо-руските отношения!!!


         
Черна хроника на руските „освободителни” мисии за България, българите и родните земи

           Историята трябва да се помни и познава, за да не се повтаря!

                                                                                                                Никола Григоров

                                             08MAR2020  

                                         Никола Григоров

         Историческата наука казва,че руските мераци и действия за „освобождаване „ на българите, на България и на българските земи не са от вчера, а имат дълга, хилядолетна история.

         И понеже често тези хилядолетни и повтарящите се „освободителни мисии“ се забравят, нека си припомним няколко от най-значимите:

1. По времето на българския цар Петър, подкупеният от византийците руски княз Светослав нахлува в България и става причина за загиването на великата цар Симеонова и цар Петрова държава.
При това руско „освобождение“ в Пловдив чуждите войски „освобождават“ от земните им грижи 20 000 българи, като ги набиват на кол!
А в Силистра , руският княз Светослав избива триста български боляри със семействата им, като за късмет във войната срещу доскорошния си съюзник – Византия хвърля български пеленачета с петли в река Дунав.

2. Прочутият византийски император Василий Втори Българоубиец с решаващата помощ на руско-варяжки отряд от 6000 души, изпратен му от руския княз Владимир  разбива Самуил и ослепява 15 000 пленени български войници!
Самият император Василий Втори Българоубиец възнаграждава богато руските наемници за помощта, като им дава една трета от плячката от българските земи.

3. През 1782 година руската императрица Екатерина Втора лансира така наречения "гръцки проект "за възстановяване на Византийската империя на БЪЛГАРСКИТЕ ЗЕМИ с император нейния внук Константин.
За българите няма и запетайка в този проект.
Явно целта е била да се „освободят„ българските земи от населяващите ги българи!

4. През Руско – турската война 1806 -1812 година почти цяла Северна България е опустошена и опожарена от руските войски.
Тук особено показателен е примерът с тоталното и планомерно опожаряване на Свищов на Кръстовден 1810 година от руските войски!
Сигурно така нестандартно са изразявали руската „обич” към българите, православни християни, считани за славяни като руснаците!

5. След Руско турската война 1828 1829 година, Русия подарява хилядолетните български земи по Моравско на Сърбия, заедно с българите, живеещи там като добитък.

6. По време на борбите на българския народ срещу дивото, безкрайно крадливо и варварско гръцко духовно робство, Русия е изцяло на страната на гръцките духовни, уж православни, а действащи към българите като разбойници.

7. По времето на турското робство Русия чрез посланика си в Цариград граф Николай Игнатиев активно участва в убийството на Апостола на свободата Васил Левски.
Самият граф Игнатиев се хвали за неговите съвети към великия везир по случая и нарича съдебния фарс срещу дякона "щастлив изход от Софийската афера"!

8. С подписването на Сан Стефанския договор от 1878 година, Русия подарява хилядолетната българска Северна Добруджа на Румъния, а българския Нишки санджак на Сърбия, пак заедно с българите там като добитък. Освен това Русия налага военна окупация на България, разходите за която, в размер на 64 тона злато са изплатени от Княжество България и Източна Румелия. На всичко отгоре Русия налага да се разрушат всички крепости по българските земи, разбира се пак за сметка на окупираните българи, сигурно за да изтрият всякакви надежди в българите за освобождение от новите окупатори.

9. Веднага след подписването на Сан Стефанския договор Русия предлага и заедно с Англия подготвят условията на Берлинския конгрес.

10. Русия отказва да признае направеното от българския народ Съединение на Княжество България и Източна Румелия и даже подтиква Турция да окупира Източна Румелия.

11. Русия отзовава своите офицери от Източна Румелия и подтиква Сърбия да ни нападне през 1885 година, а после чрез Австрия спасява от пълен погром агресорката Сърбия.

12. Русия организира поредица от заговори, метежи и убийства с цел компрометирането на младата българска държава и отстраняването на великия държавник Стефан Стамболов и превръщането на България в руска задунайска губерния.

13. Русия изцяло помага на Турция, Сърбия и Гърция в борбите им за ограбване, ,тероризиране и дебългаризиране Македония. Затова и налага сръбския митрополит Фирмилиян в Скопие.

14. Русия най –активно участва в Санкт Петербургската конференция от 1913 година, на която се решава хилядолетната българска Силистра да бъде дадена на Румъния.

15.Русия организира, координира и провежда погрома на България през 1913 година:
- Отказва да изпълни договора си за взаимна помощ срещу Румъния и Австро Унгария с България от 1902 година.
- Насъсква съседите ни срещу България.
- Отказва да изпълни арбитража по Сръбско българския договор от 1912 година.
- Подтиква Румъния да ни нападне, като при това дава понтонни мостове на румънската армия да мине Дунав и помага на румънската армия при самия десант.
- подтиква Турция да нахлуе в Източна Тракия.
И всички предателства са подпомогнати от главните руски слуги в България – националните предатели Фердинанд, Гешев, Данев и Радко Димитриев – Наполеончето.

16. По време на Първата световна война Русия:
а. Бомбардира Варна и Балчик.
б. Участва с 200 хилядна армия във военните действия в Добруджа, а с 50 хилядна армия във военните действия срещу нашите войски в Македония.
Тук специално следва да се посочи Добричката епопея - 5-7 септември 1916 година. Добрич е атакуван от две  руски дивизии, от  30 000 души, от една сръбска дивизия и една румънска бригада.

17. След победата на болшевишката революция, се засилва особено много руската антибългарска терористична дейност. Неин плод са атентатът в църквата „Света Неделя“, Септемврийския метеж 1923 година и възникването на многобройни терористични чети, които сеят терор, убийства и повсеместни грабежи.

18. След 1941 година Русия рязко засилва терористичната си дейност в България чрез различни скъпо платени диверсанти и комунистически терористи.

19. През септември 1944 година Русия обявява война на България и пряко я окупира за няколко години.
През този период на окупация:
- Червената армия налага на власт хора от утайката на българското общество – терористи, криминални престъпници и национални предатели.
- България е ограбена така, както никога не е била плячкосвана в цялата ни история.
- Над 100 000 българи от политическия, военния, стопанския, духовния и научния елит на България са избити от съветските колониални власти.
- Стотици хиляди българи са хвърлени по лагери и затвори,  наложен е  терор, какъвто никога не е виждан по българските земи.
В резултат на тази окупация татковината ни преживява третата национална катастрофа.

20. След 1944 година Съветска Русия налага в България болшевишките порядки и превръща най-напредналата балканска държава в социалистически концлагер с всичките му античовешки атрибути.

21. Съветска Русия активно участва в сътворяването и налагането на идиотската антибългарска лъжа, наречена  македонизма. Основната и цел е претопяване, обезродяване и сърбизиране на българите от Македония.
Затова и най ревностния защитник на сръбската терористична шайка ОМО „Илинден“ в Съвета на Европа наред със Сърбия е „славянската ,православно християнската„ Русия.
И днес в руските университети се изучава сръбско-руският антибългарски идиотизъм, наречен македонски език.

22. След комунистическия вътрешно партиен преврат от 1989 година, руските колониални власти донесоха на България Четвъртата национална катастрофа.
Чрез повсеместни грабежи в енергетиката ,разбойническа приватизация, банкови машинации, мизерни заплати, жестоки данъци, съсипано здравеопазване и образование, руските колониални еничари фактически прогониха над два милиона българи в чужбина, за да търсят прехрана, нормален живот и спасение от дивите руско болшевишки орди, които с политическа мимикрия и под една или друга форма управляват България от 1989 година досега.
И днес България се заробва, източва и ограбва по най-варварски начин от руските слуги, които  пренасочват финансовия ресурс  в руските джобове чрез:
- Неизгодни договори в областта на енергетиката - Нефтохим Бургас, газови доставки, ядрени разбойнически грабителски централи, строеж на руски газови потоци.
- Фалиране на банки.
- Завладяване на ключови клонове от българската икономика.
- Умишлено заселване на руски граждани по българското Черноморие.
- Неизгодни договори в армията, особено за поддръжката на руските допотопни самолети Миг-29.

      Днес никой не може да оспори колосалната „освободителна” дейност на Русия спрямо България и българския народ. „Братушките” дори забравиха и се правят на разсеяни, че  им дадохме четмо, писмо и православно християнство.
                                         
                                        ==================

       Четете, мислете и внимателно осъзнавайте фактите и Истината в тях, колеги и приятели! Противопоставяйте се на всеки опит децата и внуците ви да бъдат заблуждавани, защото ИСТИНАТА е най-доброто лекарство срещу глупостта и порока! Бог да ви благослови!
                                                                                                                       Огнян Узунов          

 




Гласувай:
24


Вълнообразно


1. fun1001 - !!!! бравоо, Оги, да повторя и аз..да се ЗНАЕ!!
12.03.2020 13:20


И днес България се заробва, източва и ограбва по най-варварски начин от руските слуги, които пренасочват финансовия ресурс в руските джобове чрез:
- Неизгодни договори в областта на енергетиката - Нефтохим Бургас, газови доставки, ядрени разбойнически грабителски централи, строеж на руски газови потоци.
- Фалиране на банки.
- Завладяване на ключови клонове от българската икономика.
- Умишлено заселване на руски граждани по българското Черноморие.
- Неизгодни договори в армията, особено за поддръжката на руските допотопни самолети Миг-29.
цитирай
2. batogo - !!!:))) Благодаря ти Fun1001!
12.03.2020 13:40
В будните, осъзнаващи Истината българи е спасението на България и нейния достоен път като народ и държава - носител на духовност, морално-етични ценности и просветление.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!Истината е в...
12.03.2020 13:53
Здравей, Огняне!
Истината е винаги някъде по средата
Сега, с мръсната вода, не трябва да хвърляме и бебето-резултатът от Възстановителната за нас война
Мръсни факти могат да се извадят не само за Русия, а за всички!

Светослав или Святослав е Българин! Лишен е от наследство- престолът Владимир му е син Шесте хиляди варанги не са помощ , а са платени наемници Не са дошли с държавна поръчка Ромейският двор от години ги има, като охранители на василевса !Ами, парите не миришат
Дори има версия, която авторът е спестил или не знае Че самият Василий втори е син на варанг Майка му Теофано ,сменила като мъже трима императори, често е посещавала лагера на охранителите си варанги Василий е висок, синеок и русокос, нещо нетипично за арменец Брат му Константин и обратно- чернокос и тъмноок?
Но, божа работа

Аз признавам и тълкувам само Възстановителната война
Авторът е едностранчив Представя Русия като единствен фактор в Европа А тя не е! Екатерина Велика използва произхода и връзките си, за да лансира вижданията си За България има грешна представа, но не е злонамеренаЗнаеш- германка е
Чел съм Ами Буе, Ламартин,Сейже, известни френски автори, били в земите ни, включително и след Кримската война Те имат и основание да са пристрастни срещу Русия! Напротив Обективно отразяват всичко Русия на собствена глава нищо не може да реши Решават великите сили, заедно! А най- велика е ...Англия! И руснаците много внимават да не ги раздразнят, особено Англия
А след Втората Кримска война- 1856г са просто само една от великите сили Победена!
Тук вече са напълно безпомощни в налагането на някаква инициатива, ако тя не е одобрена от другите!

Гласувал съм с плюс, заради тебе Защото си честен и доверчив човек
Има и истини в написаното, не ги отричам, но не ми се нрави стилът за насъскване Само него виждам! Ние не сме кучета!
Ето, критикувам за поведението им, на англичаните , на Берлинския конгрес, но не пропускам да спомена, че са застанали зад Съединението ни!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Между другото варанги или варяги и ...
12.03.2020 14:25
Между другото варанги или варяги и руснаци не е едно и също
Владимир, подобно на нашия Иван Асен, който ползва наемници руснаци, да си вземе престола от Борил е наел варанги-жители на Скандинавието- да си възстанови властта в Новгород Това е срещу заплащане! Скандинавци са варангите
Противниците на Българският произход на Киевска Рус лансират скандинавци произход на властта? Но нямат смислово обяснение ,как хора без държава правят държава навън? Бях дал пример за това Все едно да построиш къща ,не в своя двор , а в тази на съседа?!
Не могат да обяснят също, защо руснаците говорят нашия старобългарски език и какъв е този Български в руските църкви? Защо не говорят фински и ако са говорили, по каква причина са го сменили?
Така ,че Владимир, вече в края на живота си, умира почти едновременно с нашия Самуил, едва ли е плащал на Варанги, да помагат на Василий Той си наема викинги по традицияна двора ! И им плаща!Писах по- горе, някои го считат дори, за син на варанг!?
Това издища отвсякъде! За помощта на Владимир
И ние сме наемали османлии във войните с ИРИ! Но- първи ИРИ са направили това И с кораби са ги прехвърлили отсам Дарданелите, да воюват с нас Те са нямали кораби- османлиите така се запознали с Европа и тя им харесала И решили да завземат тези земи! Но не се шуми срещу това Наемни работници правят това, за което им се плаща И много често едни наемници воюват срещу други!

Хубав ден отново, приятелю!
цитирай
5. cortana - Привет, batogo! :)
12.03.2020 16:04
А ето го 'същото', но в 'катринки' /снимки. :)
http://starforlife.blog.bg/lichni-dnevnici/2020/03/12/s-kakvo-shte-vi-e-polezen-tozi-posting-ot-busmanskata-mi-bil.1700301
цитирай
6. batogo - !!!:))) ИСТИНАТА никога не е хибрид, Иване!
12.03.2020 16:35
Истината винаги е чиста и неподправена, защото е факт, който рано или късно излиза наяве и който самият живот доказва недвусмислено! Тя е Божественият лечител и учител на човечеството. Тя е самия Живот без подправки, удобства и интереси. Тя е изобличител на полуистините и удобните лъжи! Тя е гузната съвест на силните на деня и на слабите духом, които се страхуват от нея, защото знаят, че тя ще ги лиши от удобствата на фалшивия им ореол!
В случая изнесените факти говорят недвусмислено за хищническата, грабителска, непочтена и недостойна същност и политика на русия през вековете и до днес спрямо нас, българите! Ясното национално съзнание и здравият разум изискват от нас твърдо, безкомпромисно отношение спрямо кремълските опити за намеса и влияние в развитието на България! Останалото са празни приказки от Лукавия!
Хубава вечер в размисъл върху фактите, приятелю, пък утрото, както знаем, е по-мъдро от вечерта :)
цитирай
7. batogo - !!!:))) Здравей, Кортана!
12.03.2020 17:00
Благодаря ти за препратката :)
Хубава, разнообразна вечер!
цитирай
8. vaquero - batogo,
12.03.2020 17:24
Прехвърляте грешките на българската политика върху руската дипломация.
"14. Русия най –активно участва в Санкт Петербургската конференция от 1913 година, на която се решава хилядолетната българска Силистра да бъде дадена на Румъния."
А защо загубихме Междусъюзническата война?
цитирай
9. eva666 - и Вълкът, сит, и агнето,цяло..Няма такова нещо, ванка )
12.03.2020 18:24

6. batogo - !!!:))) ИСТИНАТА никога не е хибрид, Иване!
16:35
Истината винаги е чиста и неподправена, защото е факт, който рано или късно излиза наяве и който самият живот доказва недвусмислено! Тя е Божественият лечител и учител на човечеството.
цитирай
10. barin - Здравей, Оги. Подкрепям написа...
12.03.2020 18:29
Здравей, Оги. Подкрепям написаното, макар че си изтъкнал само отрицателното. Аз имам тема за влиянието на Русия над България. Може да видиш какво съм написал:
barin.blog/history/2016/04/14/kak-e-povliiala-rusiia-na-bylgariia.1444732.
Мисля, че не съм спестил нито доброто, нито лошото. Русия, както повечето силни държави си е гледала интересите на Балканите.
Поздрави!
цитирай
11. get - До 8. vaquero - Това ти ЗАЯЖДАНЕ не показва нищо повече от ? Че си едно ЧЕРВЕНО РУСОФИЛСКО ЗОМБИ - от което ... ?
12.03.2020 19:02
vaquero написа:
Прехвърляте грешките на българската политика върху руската дипломация.
"14. Русия най –активно участва в Санкт Петербургската конференция от 1913 година, на която се решава хилядолетната българска Силистра да бъде дадена на Румъния."
А защо загубихме Междусъюзническата война?


... НЕ ПОЗНАВАЩО - както историята на Родината си, така и ролята която изиграва Русия при предрешения изход от Междусъюзническата война и ПОСЛЕДВАЩ погром на България?!

- Искаш ли факти ?
- Но след като ги изредя ЩЕ СЕ ИЗВИНИШ ПУБЛИЧНО - ЗА СРАМНОТО ТИ НЕПОЗНАВАНЕ ИСТОРИЯТА НА РОДИНАТА ТИ ... а от там и ПРОРУСКОТО ТИ ПРЕХЛАСВАНЕ!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
12.03.2020 20:08
Тази държава е създадена на Български основи!
Ние бащински можем да я потупаме, но не и да проклинаме!
Сатанинско е!
Това ,което съм описал е чистата истина! Този човек е прекалил в очернянето!
Да оставим Василий, той самият е варанг, затова се е обиколил с варанги никой не му ги е пращал !Специално гези шест хиляди наемници са постоянно в Константинопол и са неговата охрана и гвардия!

Русия през 19- ти век е едно бледо копие на Велика сила Особено във втората му половина Тя е размазана и унижена в Кримската война Видяла е колко е изостанала! Затова са и реформите в нея- освобождаването на крепостните Превъоръжаването на армията, което продължава с години.. Тя едва не губи войната Толкова е изнемощяла, че капитулира пред трите английски кораба в Сан Стефано? Дори и англичаните се смеят Как могат да я победят с три продънени корита Явно, могат!?

И да се преписват на тази едва кретаща държава сатанински дела, през главата на останалите Велики сили е най-малкото комично! И не е мъжко!

Сега, военни планове има всякакви Ако някой открие военните планове на нашия артилерийски полк, ще види ,че поне пет пъти сме били пред Цариград?!
Веднъж, на проверяващ зададох този въпрос Как си го представяме С десет пъти по- малка армия!?
Той първоначално ,като го чу, искаше да ме срита!
Но като се вгледа в мен , омекна
Каза- Момче, нашата истинска задача е да удържим 450 хилядната турска армия три дни на Стара планина! Ако ни нападне Но тя има страх от нас от Балканската война и поне още сто години няма да посмее да го направи!
но ако стане все пак, ще дойдат едни момчета, на третия ден, сибиряци, които за часове ще ги смажат!

Истинската вина на Русия е при Съединението ни Но и тя е обяснима Страх ,да не я обвинят за подстрекател?

Обичта им към сърбите? Те са някаква жалка отломка от великата Българска общост! Това е истината за тях! Но са хитреци като гърците !Представят се за каквито не са И са ги лъгали! Само Сталин не са успели да излъжат! За федерацията! Това са разбойници! И наивната Русия им е повярвала. Не го е ннаправила от обич, а защото е измамена!
Но е имала едно на ум!
Знаеш ли защо руснаците са преминали Троянския Балкан на път за София през зимата? Как са пренасяли оръдията на ръце през пътекитенад пропастите? Колко Българи са взели участие в това и заедно с оръдията са паднали в тях!

Защото ,виждайки ,че Русия печели войната и те се включват в нея-сърбите! И се насочват към София Там е погребан техния" Свети Крал" От опит руснаците знаят, както при Ниш, че влезат ли в София, ще я поискат! И дават хиляди жертви, да ги изпреварят Да не допуснат нов Нищ!

Хубава вечер, приятелю!

Истината е двулична Зависи откъде идва
Аз, който съм запознат с историята на Русия от създаването й , и най- вече с с Българските и корени, мога да я упреквам само в оотричане от Българското!
А това е много повече от тези скалъпени, изсмукани от пръстите обвинения! Като ,че ли Русия властва в Европа, а не е една изостанала страна и второстепенна военна сила!?
Жалки са, не подхождат на културен човек, какъвто би трябвало да е авторът!
Насъскващи са!
Аз се чувствам обиден, ако това е адресирано към мен На някой байчо да ги разправя тези небивалици От рода ,че Владимир праща на Василий варанги ? Да не е любовник на този привиден мъжага?Намразил България заради убития си любовник!
Това е гнусно!
цитирай
13. getmans1 - ЗДРАВЕЙ БАТ ОГО, ХУБАВО Е, ЧЕ ПАК ...
12.03.2020 20:54
ЗДРАВЕЙ БАТ ОГО, ХУБАВО Е, ЧЕ ПАК ПОВДИГАШ ВЪПРОСА ... хубаво е да се обсъждат тези неща защото истината може да събужда съмнения но пък, лъжата обикновено се крие зад фалшива категоричност.
Каквото и да си приказваме не трябва да забравяме, че най-близката ни история най-много влияе на съвремието ни, че и на бъдещето ни.

Ето, че за 140 години като страна трябва за трети път да започваме „от малко„ т.е. от начало и трябва да се запитаме, трябва ли да повтаряме стари грешки, а ... Щели сме да обидим Освободителите си а трябвало да сме им благодарни ... добре след 44-та като наблегнахме само на благодарността защо сега пак сме на кръстопът и пред ново начало.
И старата Русия и новата си имат предначертан път а ние не сме длъжни да го следваме още повече, че и ние това което сме им го дали не е малко. Съвсем не е малко, освен език и вяра какво и колко му трябва на един народ.
Те нека първо станат народ, да се изградят като нация, че да се научат да уважават другите нации пък тогава ... ще видим, защото богатирските приказки са поучитлни но не учат на това което историята ни учи и показва.
цитирай
14. didanov - здравей батого
12.03.2020 21:59
има доста истини, които се оремълчават от казионните историци и са премахнати от учебниците по история. Но леон е прав, че от всичко написано, дори и да е истинно
се излъчва доста омраза - според мен в учебниците по история място за омраза не трябва да има, защото всеки медал си има две страни, в зависимост откъдето го погледнеш. Още повече, че всяка държава си има кирливи ризи. Учебниците не трябва да премълчават истината, но и да възпитават, че не трябва да се воюва с миналото - а да се опитаме да добруваме в настоящето (със всички), в зависимост от националните ни интереси. Тоест решаващ фактор за историческата оценка, да бъдат само и единствено българските идеали и народ.
Например подчертавайки единствено имперските интереси на Русия за Освободителната война (което не е съвсем вярно), ние омаловажаваме пренебрегваме главната тогава мечта и стремления на поколения поробени българи за политическа свобода - факт е че това става благодарение именно на Русия. В интерес на истината еидн век по-рано Австрия е могла да ни освободи, но не се получило заради Наполеон.
В този смисъл имайки за идеал националните интереси, ние можем много лесно по всяко време на нашата история да определим, кой е бил на наша страна и кой против - трагикомичното е че и от двете страни (враг или приятел)през времето са били едни и същи държави -Русия, Англия, Турция например. Поздрави
цитирай
15. get - 14. didanov - Още една "сирена" в твое лице Диданов - взе да пее омайните си песни за ПРЕДИМСТВАТА НА СЛАВЯНСКАТА ДРУЖБА ?!!
12.03.2020 22:19
didanov написа:
има доста истини, които се оремълчават от казионните историци и са премахнати от учебниците по история. Но леон е прав, че от всичко написано, дори и да е истинно
се излъчва доста омраза - според мен в учебниците по история място за омраза не трябва да има, защото всеки медал си има две страни, в зависимост откъдето го погледнеш. Още повече, че всяка държава си има кирливи ризи. Учебниците не трябва да премълчават истината, но и да възпитават, че не трябва да се воюва с миналото - а да се опитаме да добруваме в настоящето (със всички), в зависимост от националните ни интереси. Тоест решаващ фактор за историческата оценка, да бъдат само и единствено българските идеали и народ.
Например подчертавайки единствено имперските интереси на Русия за Освободителната война (което не е съвсем вярно), ние омаловажаваме пренебрегваме главната тогава мечта и стремления на поколения поробени българи за политическа свобода - факт е че това става благодарение именно на Русия. В интерес на истината еидн век по-рано Австрия е могла да ни освободи, но не се получило заради Наполеон.
В този смисъл имайки за идеал националните интереси, ние можем много лесно по всяко време на нашата история да определим, кой е бил на наша страна и кой против - трагикомичното е че и от двете страни (враг или приятел)през времето са били едни и същи държави -Русия, Англия, Турция например. Поздрави


В учебниците ни по История СЕ Е ПРЕМЪЛЧАВАЛО И ВСЕ ОЩЕ ПРЕМЪЛЧАВА, ГОЛЯМА ЧАСТ - ОТ РЕТРОГРАДНАТА РОЛЯ КОЯТО РУСИЯ ... и забележи НЕ ЕДНА А - ДВЕ СА РУСИИТЕ, които изиграват ТРАГИЧНА ЗА НАШАТА ДЪРЖАВНОСТ И ИСТОРИЯ РОЛЯ!

Първата е тази на КИЕВСКА РУС след завладяването и от ВАРАНГИТЕ//Варяги?
Втората - и по-късна А И ОЩЕ ПО-ОПАСНАТА Е МОСКОВСКА РОССИЯ - тази на фино-угрите НЕОСНОВАТЕЛНО САМООБЯВАВАЩИ СЕ ЗА СЛАВЯНИ! ... а по този начин ДЕНАЦИОНАЛИЗИРАЩИ ВСКИЧКО, КОЕТО Е ЖИВЯЛО И ЖИВЕЕ НА НЕЙНА ТЕРИТОРИЯ И ПРЕДИ ТОВА Е БИЛО ЧАСТ ОТ ЕТНОСНОТО ТЯЛО НА НАС БЪЛГАРИТЕ!

- Правиш ли разлика м/у рУс и рОсс - ъМ "СЛАВЯНОФИЛЕ" ?
цитирай
16. get - До 12. leonleonovpom2 - Защо бе приятелю Иване си обиден? Ти българин или руснак си - та ... ?
12.03.2020 23:01
leonleonovpom2 написа:

Аз се чувствам обиден, ако това е адресирано към мен На някой байчо да ги разправя тези небивалици От рода ,че Владимир праща на Василий варанги ? Да не е любовник на този привиден мъжага?Намразил България заради убития си любовник!
Това е гнусно!


Ами именно Владимир Светославович е този който извършва ПОХОД СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ през 985 г.! Като при този поход му помагат и конници от тюркски народ?
И понеже истината е дотолкова СРАМНА - половината от коментаторите на "Похода на Владимир" го обявяват, че е срещу България на Волга ... а другата половина изследователи с половин уста - казват, че е срещу България на Дунав!
И именно с това ПОДПОМАГАТ ВЪВ ВОЙНАТА С БЪЛГАРИЯ - ВАРАНГА ПО ПРОИЗХОД, но инак историците изкарващ го грък - Василий Втори с прозвището "Българоубиец"?
Именно по това време "изгрява звездата" на рООса-варанг с имена Харалд Хардраад - убит по-късно ча-а-к в мъгливият Албион?
- Ама преди Владимир Светославович, е баща му Светослав ... той знаеш ли какви ги върши в България?

- Така че приятелю кълнящ се КОЛКО ДОБРЕ ПОЗНАВАШ ИСТОРИЯТА НА РУСИЯ - защо си затваряш очите пред САМО ТЕЗИ ДВА ФАКТА - защото има още?
цитирай
17. didanov - здрасти гет
13.03.2020 01:35
определено не съм славяноофил, защото е нямало славяни , а траки. Премълчаването в учебниците е нежелателно, независимо каква е външната политика на страната в момента.
Теб не те ли дразнят премълчаваните в последните години неща за нашите отвъдокеански приятели и Натовски съюзници и тоталитарния ЕС?
Но нека по въпроса - виждаш ли двуякостта на историята - Киевска Рус ни е отслабила за да паднем под визанатийско робство(според теб), а имперска Русия ни е освободила политически (макар и не заради черните ни очи). Но свободата си имала цена - или силна проруска България или никаква. Заради недалновидната политика на Александър Трети ( вопитите си да премахне Батенберг, да контролира България чрез руската администрация и де факто да премахне самоуправлението ни) да потъпче постигнатото от баща му, много видни българи се опълчват (и с право) на тези досегания.
цитирай
18. batogo - !!!:))) До всички защитници на руските интереси, пренебрегващи с лека ръка Българските интереси!
13.03.2020 06:23
Дори да приемем, че Русия е създадена от българи, което е много съмнително, то това ще означава, че алчността и бездуховността на тези български синове до такава степен е помрачила разума им, та ги е довела до безумието на жестоки, неблагодарни синове, които правят всичко възможно да погубят баща си и достойните си братя, за да присвоят имотите, които той е завещал на най-достойните измежду тях! Според моята ценностна система отцеубийството и братоубийството са непростими пороци И ГРЕХОВЕ, които имат много тежки последици за всички онези, които са престъпили Принципите на Висшата Божия Справедливост и за онези техни наследници, които са се облагодетелствали от тези грабежи и ги защитават. Те трябва да знаят, че ИСТИНАТА има само едно лице и то е ИСТИНСКО, А НЕ УДОБНО СПОРЕД СЛУЧАЯ! ТОВА ЛИЦЕ Е КАТО ОГЪНЯ И ИЗГАРЯ ВСИЧКИ ФАЛШИФИКАТИ!
Хубав ден на всички!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Поздрави, Гет!
13.03.2020 06:36
Какво да коментирам в случая, когато се бориш за държавата си и за трона, всичко влиза в играта
Сега, Борис Първи е свещен цар, но в името на България затрива много народ, въпреки ,че според мен това е пресилено А за трона ослепява Владимир Хръз! Оттам тръгва всичко Владимир не е ослепен заради вярата , а заради просвещението Там, на трона е необходим просветен , освен силен воин Такъв е Симеон? Владимир е отличен военачалник, но не е просветен
Святослав ,внукът му , идва за наследството си Той знае съдбата на дядо си и е надъхан Сега ,какви наемници е ползвал той, а после синът му, то и ние сме ползвали османли, татари и какви ли не Това е практика тогава Той воюва с нас,но нещата се обръщат, като разбира, че е подведен от ромеите от бащата/ който се води за такъв/ на Василий ,вече в съюз с нас! Реално, спасява царската библиотека Благодарение на това имаме запазени книги Взима ги в Киев-- Святославовия сборник, Именника, О писменех...... Нямаше да имаме книжнина Щяхме да сме никои, без род, култура, история Руснаците сами признаха ,че Святославовия сборник е Симеонов, че е сменено името
Святослав се счита за Българин , в последно писмо до мойка си пише ,че иска да мести столицата в Преслав той е законен наследник на трона За какво да се обвинява? Какви случаи има около подобно наследство? Османлиите убиват всички останали престонаследници ,за да избягнат конфликтите Каракала например удушава брат си
Не оправдавам Светослав за стореното ,но и и не виждам причина за пълно очерняне Ако той беше застанал на трона , а не синовете на Петър , Русия днес сигурно нямаше да я има на картата или щеше, но знаеш под какво име Защото кръвта вода не става
Владимир е половин Българин ,но в него говори и варяжката кръв Майка му е варяжка- управителка е в двореца и има син от Святослав Признат от него
Накрая Владимир пипва престолът, въпреки ,че е последен по ранг-трети Както нашия Симеон И понеже е половин варанг и с помощта на варанги взима цялата власт, не само в Новгород, почва фалшификацията на Руската история- че варанги са създали Русия/ в този и вид донякъде да- но началото й да е тяхно, е смещно/
Пропуснат е моментът да се възстанови Стара Велика България Владимир и на мен не е симпатичен с направеното, но все пак от Българско, царско коляно е Правнук е на Борис и внук на Владимир Хръз
Смятах да правя това постинг, но съм ти благодарен ,че ме предизвика Постингът нямаше да бъде оценен, а аз казах, каквото мисля
Разбери, оплювайки владетелите на Киевска Рус , ние оплюваме себе си, вадим наши кирливи ризи
Такива разправии около трона, сладка е властта ,има навсякъде по света-и по жестоки! Така ,че няма какво да се вайкаме
Приемаме положителното- спасяването на книжнината ни, с най-великата книга" О писменех"- доказваща божествеността на писмеността ни и другото важно- Възстановяването на Българската държава!
За лошите неща не е необходимо да бием тъпан !? Всички ги имат и по-лоши Ти одобряваш пи например разпарчетосването на България в Берлин по настояване на Англия И Русия ,под натиск от една страна на сърби, гърци, от друга от страх от Великите сили се съгласява? Но, не тя е причината
Или разстрелването на бягащи в ужас по улиците на Враща жени и деца от пикиращи английски самолети И пилотите, които се смеят от удоволствие Война е, но минава всичко допустимо!
Е, непрекъснато да вадим това на показ тогава, то да е основното в отношенията ни с Англия!?
Ами, ако не е била Англия, най - малкото Съединението е нямало да бъде факт!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
20. getmans1 - Добро утро БАТ ОГО, виждам, че те...
13.03.2020 09:23
Добро утро БАТ ОГО, виждам, че темата която си ни предложил е вече доста разводнена и като при кучето, езика се мята на една страна а опашката на друга.
Несериозна работа е да търсим обяснения за динамиката на днешните международни отношения със случилото се преди 1200 год. За мен това си е чисто „измъкване„ от актуалноста на въпроса.

Т.н. русофили предпочитат да ровят нейде из древноста но пропускат очевадни факти от близкото ни минало и да, Русия е спомогнала за изграждане на държавноста в България но защо се правят на слепи да не виждаме, че това е било не само „под условие„ а и под прикритие. Този факт ни най-малко не е останал от скрит за младите ни либерали които ясно са виждали какво ни се готви и как идеала на В. Левски „да вървим с другите европски народи„ ще бъде забравен.

Реакцията на Русия е жестока, веднага ни превръщат в мишена на сърбите ... знаем добре какво се е случило. Но малко се говори какво се случва малко по-късно през управлението на Леонид Соболев и как се развихря ген. Каулбрас в армията, която разбираемо се изгаржда по руски образец но и дори команадите вече са на руски език т.е. трасето се прокарва скоростно.

Не трябва да се забравят тези неща още по-малко че за някои от тях научаваме буквално „току що„ и ня трябва да позволявани пак да бъдат заметини под чергата.

Не тряба и да забравяме, че през този период не се обелязва и чества ОСВОБОЖДЕНИЕТО а като добри руски поданици честваме възшествието на Александър Втори.

„Освобождението на България за пръв път се чества във Велико Търново на 19 февруари (3 март нов с.тил) 1879 г. Антим I, първи екзарх на Българската екзархия, тогава председател на Учредителното народно събрание, отслужва панихида в църквата „Св. Богородица" в присъствието на депутати и граждани.
През 1880 г., 2 години след Освобождението, 3 март се чества в София като Ден на възшествието на престола на тогавашния руски император Александър II. Празнува се като Ден на Освобождението на България от османско владичество от 1888 г.„
цитирай
21. leonleonovpom2 - Гетманс, ако си прочел внимателно ...
13.03.2020 14:39
Гетманс, ако си прочел внимателно анализа, щеше да видиш ,че той почва от Святослав Така ,че разводняването е твой проблем и забележката- неуместна
Както и напомнянето ти ,че подписването на мирния договор и възшествието на Александър Втори на престола, съвпадат по дати Демек ,че е нагласено ?Умишлено ,да честваме възшествието му на престола?
Това е нелепост, просто е съвпадение!
Без да се впускам в подробности, само ще вметна, че турците умишлено протакат подписването на договора! И в един момент ,руснаците казват ,че няма какво повече да чакат, влизат в Цариград !Англия нарежда, на Турция ,веднага да подпише примирието! Предупредени са и руснаците да не предприемат този ход- влизане в Цариград! Три бойни английски кораба са срещу Сан Стефано ! Така е подписан договорът на Трети март ,нов стил! Какво? Руснаците да откажат да го подпишат ли? Те са на предела на силите си, лазаретите са пълни с болни от тиф!
Е, поразрови ,какво пишат пишман автори, за които има само нагласени неща, може да изровиш и някоя друга пикантерия По- голяма? Нямам фантазия в тази облласт, да посоча каква!
Имаме ли държава ,в резултат на този договор или сме само Източна Румелия-една от двете провинции на Османската империя в Европа? А, точно това казва и представителят на Италия в Берлин, когато турците оспорват името на държавата ни- България Че са се събрали не да уточняват провинциите на султана, а да възстановят една велика в миналото държава!
Относно името на войната, съгласен съм с тебе, тя трябва да се назовава Възстановителна! Такава е и целта й-възстановяване на държавата ни!Всички Велики сили тогава са обединени под тази идея!

Ако говориш за разводняване, именно това, което си написал разводнява нещата
Що за глупост ? Царят почнал войната ,за да го честваме на трети март Инженер си, по теория на вероятностите това да стане е с 0,3 процента вероятност Е, станало е!
Имам един въпрос към тебе- Бил ли си партиен член?
Аз не съм бил и съм изтърпял всички последствия от това Дори и сега!

Желая ти всичко най- добро!
Не ти ли е ясно ,че началото на Русия е българско Че много от него е съхранено и до днес- градовете им, религията, да не говорим за езика За какво да ги мразим? С изключение на последните две войни ,те винаги са били съюзници с германците били са в тройния съюз Преди това Били са съюзници и с англичаните -в двете световни войни и преди това- срещу Наполеон
Прочети какво съм написал за сърбите!
И аз разводних, наистина!
цитирай
22. getmans1 - . . . Неуважаеми Г-не, това което го ...
13.03.2020 15:23
... Неуважаеми Г-не, това което го има в постига и коментарите него съм коментирал ... това, че и двамата съществуваме в една виртуална реалност в никой случай не означава, че щом ти си някъде то аз да нямам правото да съм там ... чисто твой проблем си е, че си разпознал в коментарите ми.

leonleonovpom2 написа:
Гетманс, ако си прочел внимателно анализа, щеше да видиш ,че той почва от Святослав Така ,че разводняването е твой проблем и забележката- неуместна

цитирай
23. zaw12929 - Трезв поглед ли?! От някоя стая на ...
13.03.2020 16:05
Трезв поглед ли?! От някоя стая на лудницата: ЩЕШЕ ЛИ ДА Я ИМА БЪЛГАРИЯ БЕЗ РУСИЯ.... От ума си не се дели- манипулатори сега ... бол!
Късно е вече за главата, която... повръща... Изтрезни ... за мен не си даже РУСОФОБ, а човек без умствени възможностии- жестоко манипулиран....
цитирай
24. get - До 23. zaw12929 - Интелектуално а от там и а-исторично дефицитче! Кога НАУЧИШ ИСТОРИЯТА НАШАТА ... ?
13.03.2020 17:31
zaw12929 написа:
Трезв поглед ли?! От някоя стая на лудницата: ЩЕШЕ ЛИ ДА Я ИМА БЪЛГАРИЯ БЕЗ РУСИЯ.... От ума си не се дели- манипулатори сега ... бол!
Късно е вече за главата, която... повръща... Изтрезни ... за мен не си даже РУСОФОБ, а човек без умствени възможностии- жестоко манипулиран....


... НЕ НА ПЪРВАТА ТИ РОДИНА Россия ... А НА ИСТИНСКАТА ТИ - с ИМЕ БЪЛГАРИЯ ! ?
Тогава ела отново ... но не да сквернословиш, А ДА СЕ ИЗВИНИШ, ЗА НЕСПРАВЕДЛИВИТЕ ОБИДИ КОИТО НАПРИКАЗВА СРЕЩУ НАС БРАТЯТА СИ БЪЛГАРИ, БЪЛГАРИ, БЪЛГАРИ - а не фино-угрите РУСИ!!!
Защото такива са съвременните "руски-славяни" в СЪЩНОСТТА СИ ФИНО-УГРИ, които след тринадесети век - покрай Християнството и литургичната-българска литература СА ЗАПРИКАЗВАЛИ НА СТАРО-БЪЛГАРСКИ ... на който те отричайки същността му, гаврейки се с истината УПОРСТВАТ ДА ГО НАРИЧАМЕ И НИЕ БЪЛГАРИТЕ, церковно-славянский язык ?! ... само когато ги попиташ КАКЪВ Е ТОЗИ ЦЪРКОВНО-СЛАВЯНСКИ НАРОД, НА ЧИЙТО ЕЗИК ГОВОРЯТ - МЪЛЧАТ КАТО ... !!

Поради ТАЗИ ИСТОРИЧЕСКИ НАЛОЖЕНА ЛЪЖА ... в момента четем глупости, че великата княгиня Олга НЕ БИЛА БЪЛГАРКА ... и второ, ПРИЕЛА ХРИСТОВАТА ВЯРА ОТ ВИЗАНТИЯ!
Същото руските-ФАНАРИОТИ ЦЪРКОВНИЦИ твърдят и по отношение внука й Владимир - за който обясняват, че въвеждайки християнството ТОЙ ГО Е ПОЛУЧИЛ ОТ ВИЗАНТИЯ - НЕ ОТ БЪЛГАРИЯ!
Същото твърдят и за МАЙКАТА НА ВЛАДИМИР - която я изкарват, ту норвежка, то родена в град Псков - който във времето на нейното раждане ВСЕ ОЩЕ НЕ Е СЪЩЕСТВУВАЛ! ... а на практика МАЙКАТА НА ВЛАДИМИР Е БЪЛГАРСКА ПРИНЦЕСА ОТ СИМЕОНОВ РОД!

- Да продължавам ли още със списъка на РУСКИТЕ ЛЪЖИ - КОИТО И ДО МОМЕНТА СЕ ПОВТАРЯТ НЕ САМО ОТ РУСКИ УЧЕНИ А И ОТ ДЪРЖАВНИЦИТЕ ИМ ... като изявлението на Путин(2017 г.), че АЗБУКАТА И ЕЗИКА НА КИРИЛ и МЕТОДИЙ - били МАКЕДОНСКИ ?!

Именно ПО ПОДОБНИ НА ТЕЗИ ПРИЧИНИ Георги Раковски е провокиран та през 1861 г. пише :
"Длъжност свята към милото ни Отечество налага ни да открием простодушному народу какво нещо е тая Русия и нейното мъчителско монголско правителство, и какви вечни мъки ги чакат, ако са тия излъжат и идат да влязат в нейните железни нокти."

- Но защо следва да се ровим все около това "освобождение" от "турско робство" ... а не обърнем погледите си - към по-скорошното и по-трагично "освобождение на България" от "монархо-фашисткото робство", пак от Русията - ъм?


цитирай
25. leonleonovpom2 - Уважаеми , Гетванс!
13.03.2020 17:40
Понеже си вещ, ще те помоля да изтълкуваш нещо случило се само преди 143 г , а не преди 1050 години, ако трябва да бъдем точни
Когато става известно на сърби и гърци, няма да включвам черногорци, че България ще има площ от 160 хиляди квадратни километра тръгват техни делегации към Петербург Да обработват руския цар Не затова ,че сме русофоби Още не са се родили русофобите
А за друго Че сме неблагодарно племе, че не заслужаваме жеста, който ни се прави! Че утре ще се изметнем и ще се обявим срещу благодетеля си Ще го изкараме и виновен! При такава масирана атака царят започнал да се колебае Случвало се за пръв път Дали не греши?
Как мислиш, сгрешил ли е или не?
Прави ли са били гърци и сърби или не?

Що се отнася до твоето неуважение към мен , то е обратно пропорционално на моето уважение към тебе
И не само моето е такова!

И един последен въпрос Какво печелим от оплюването на Русия? Посочи едно реално нещо като печалба Ако се намаля сърбежът на езика с това, може и нещо по елементарно да се ползва!
Ще се върнат ли 45- те години?
Дядо ми е бил най- богатия човек в богатото Поморие! Не съм чул баща ми, дори един път, да оплюва когото и да е било- германци ,че са го ранили на Драва, ,комунистите ,че са му взели имоти и машини и са го оставили безработен
Защото от оплюване няма полза!
За плюнка във футбола даваг жълт , а често и червен картон И този, който плюеш, не забравя!
цитирай
26. get - До 25. leonleonovpom2 - Тук ВЕЧЕ ПРЕКАЛИ ... Иване-е-е!! Защото ЧОВЕК, КОЙТО БИЛО ПОРАДИ ПРИСТРАСТИЕ - БИЛО ПОРАДИ ДРУГО НЕЩО ... ?
13.03.2020 20:34
leonleonovpom2 написа:
Понеже си вещ, ще те помоля да изтълкуваш нещо случило се само преди 143 г , а не преди 1050 години, ако трябва да бъдем точни
Когато става известно на сърби и гърци, няма да включвам черногорци, че България ще има площ от 160 хиляди квадратни километра тръгват техни делегации към Петербург
...
А за друго Че сме неблагодарно племе, че не заслужаваме жеста, който ни се прави! Че утре ще се изметнем и ще се обявим срещу благодетеля си Ще го изкараме и виновен!
...
Прави ли са били гърци и сърби или не?

...


- Започне с думи и дела ДА КЕПАЗИ РОД и РОДИНА, В ЧУЖДА УГОДА - се отказва от БЪЛГАРСТВОТО СИ!

Значи ЗНАЕШ - за някакви, гръцки, сръбски, че и черногорски делегации КОИТО ТАКА УБЕДИЛИ РУСКИЯ ЦАР В БЪЛГАРСКАТА НЕБЛАГОДАРНОСТ - ТА ТОЙ ПОЧНАЛ ДА СЕ КОЛЕБАЕ?
- Това по лични впечатления или по "спомени от баба ти и дядо ти" ни го цитираш?

Доколко СИ ЗАБЛУДЕН В ПРИСТРАСТИЯТА - само пример, един?
По време провеждане на Берлинския конгрес - БЪЛГАРИТЕ ОТ ЕТНОГРАФСКА ОБЛАСТ "МАКЕДОНИЯ" започват подготовка за въстание.
Научавайки за подготовката ПЪРВИЯТ РЕАЛЕН ПРЕГОВАРЯЩ ЗА РУСКА СТРАНА граф Шувалов - научавайки изпраща депеша ... чети ВНИМАТЕЛНО?

"„Решаването на македонския въпрос за нас е твърде трудно и преждевременно. Ние сме длъжни по отношение на Македония да действаме солидарно с константинополския Диван ..." - И ВИЖ КАК ПРОДЪЛЖАВА:

"В настоящия момент окончателно не е изяснено нашето положение в България и Източна Румелия... Ако нашето влияние в тази страна и впоследствие бъде преобладаващо, както в сегашния момент, само тогава ше бъде възможно да се погрижим за присъединяването на тази провинция към българското княжество, и то при условия, че в княжеството формално бъде установен НАШ ПРОТЕКТОРАТ."

- За "руский протекторат" говори вторият човек след императора граф Шувалов!
И то още от време КОГАТО БЕРЛИНСКИЯ КОНГРЕС НЕ Е ПРИКЛЮЧИЛ и съответно няма КОНСТИТУИРАНА БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА !

- Знаеш ли смисъла на ПРОТЕКТОРАТ?!
цитирай
27. getmans1 - Бат Ого, извинявам се, че без раз...
13.03.2020 21:15
Бат Ого, извинявам се, че без разрешение ще пусна нещо което някои наричат спам.
... Нали не това ни завещава В.ЛЕВСКИ - България равна на другите Европски държави

НЕКА ХУБАВО СЕ ВИДЯТ ИЗБРАНИЦИТЕ НА ген. КАУЛБАРС

№ 26.
Заявление от водачите на българската опозиция до комисаря на руското правителство в София Каулбарс
29/17 октомври 1886 г.

Съжалявайки искрено за пагубната и безразсъдна насоченост на княжеството в последно време, долуподписаните обещаваме да спазваме неотклонно както в качеството си на обикновени граждани, така и като обществени дейци следната програма:

1. При никакви условия и никога да не допускаме на престола на княжеството някой от принцовете Батенберг.

2. Да избираме княза съгласно съветите и указанията на руското императорско правителство.

3. Да осъществяваме международните отношения и да изпълняваме задачите на княжеството именно според съветите и с подкрепата на Русия.

4. Да устройваме и подготвяме българската войска според плановете и началата, одобрени от руското императорско правителство.

5. Да развиваме вътрешното устройство на България въз основа началата на православното християнство, като внимателно отстраняваме от него нелепостите на демокрацията.

6. Да възпитаваме юношите и народа в духа на християнската нравственост и с тази цел внимателно да отстраним крайните елементи от учебните заведения и да обуздаем дейността им сред народа.

7. Да уважаваме свято законите и да им се подчиняваме безусловно.

8. Да вземем сериозни мерки, за да се поставяш съдилищата в условия, гарантиращи свято безпристрастие и справедливост при раздаването[12] на правосъдие.

9. Да се обезпечат всички намиращи се на държавна служба лица със справедливи и безпристрастни закони относно приемането и уволняването им от служба, както и при повишение и излизане в пенсия.

Подписи: Бурмов, М. Балабанов и Д. Цанков.

№ 27.
цитирай
28. leonleonovpom2 - Гет, подценяваш ме!
13.03.2020 21:44
Защо ми задаваш въпроси от рода на протекторат и доминион ,какво представляват!?

Ща се отнася до попълзновенията на дипломатическите делегации в на Гърция, Сърбия и Черна гора в Петербург, с меко казано несъгласие за наличие на държава с посочените в коментара ми размери и опасенията им от това ,тези неща не са тайна Описани са къде ли не в печата ,в момента даже разполагам с книга- ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРИЯ/ С НЯКОИ ПРЕМЪЛЧАНИ ИСТОРИЧЕСКИ ФАКТИ/
Автор е Петър Константинов
Ето един цитат от книгата:

" От Петербург обаче бавели отговора/ Ставало дума, че Австро- Унгария приема Санстефанска България, но западната и граница държи да минава по Вардар/ под влияние на различни фактори От една страна стоял безспорния успех от войната, но от друго се появило колбание от създаването на толкова голяма Българска държава Това се подкрепяло/ за колебанието става дума, добавкатае моя/ и от дипломатическите/ сега внимание-това е от мен пак/ ПОПЪЛЗНОВЕНИЯ на Гърция, Сърбия и Черна гора...
Как тълкуваш- дипломатически попълзновения на посочените страни?
Техните дипломати са участвали и на конгреса и там допълнително са ни подлели вода!

Това е известно, защо се правиш на несведующ?
Да не би да не знаеш и за ултимативното искане на Англия за приемане на нейните становища и за заплахите на Дзраели да напусне заседанията на Берлинския конгрес?
А какво точно са товорели Балканските делегации в Петербург, го има описано в печата
Вероятно мислиш ,че са се късали да ни хвалят, така ли да го разбирам?

Между другото Австралия и Канада също бяха до началото на втората половина миналия век доминиони/ под върховенството/ и протекторати/ защитени територии/ на Великобритания! Ще рече ,че ако някой посегне на тях, ще си има работа с Великобритания! Да ти кажа ,добре би било и ние да сме доминион на ЕС! Доказват го Канада и Австралия!
Протекторат е била и Беломорска Тракия, нашата, на Франция, за една година след Ньой! След това те я напускат, без никакви претенции И влизат гърците, докато ние се чудим какво да правим А нямаме и армия!
Протекторат и доминион- тук вече първенство , формално има английската кралица , са различни неща и то прекалено много, от колония! Държавата си има собствено правителство,провежда собствена политика! Взима самостоятелни решения....
Ами нормално е да сме защитени от Русия първите две години Ние нямаме армия, държавен апарат- също Те тепърва се създават, Военно училище- също!

Всичко в тази война и в преговорите след нея се решава съгласувано с Великите сили
Затова е моята пристрастност Да се обвинява за всичко Русия, при положение ,че не е трудно да се усети страха й ,някъде да не сбърка?
А това да ни погълне, си е жива утопия
Това при Александър Втори е абсурд да стане Изцепките са след смъртта му през 1881 г при атентата, при сина му Александър Трети Но защо те трябва да се приписват на бащата ? А синът му не е и добре с ума?!

Хубава вечер!
цитирай
29. get - До 28. leonleonovpom2 - Гет, подценяваш ме! - Не, ТИ надценявайки се, подценяваш БЪЛГАРИНА?
13.03.2020 22:13
leonleonovpom2 написа:
Защо ми задаваш въпроси от рода на протекторат и доминион какво представляват!

Ща се отнася до попълзновенията на дипломатическите делегации в на Гърция, Сърбия и Черна гора в Петербург, с меко казано несъгласие за наличие на държава с посочените в коментара ми размери и опасенията им от това ,тези неща не са тайна Описани са къде ли не в печата ,в момента даже разполагам с книга- ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРИЯ/ С НЯКОИ ПРЕМЪЛЧАНИ ИСТОРИЧЕСКИ ФАКТИ/
Автор е Петър Константинов
Ето единцитатоткнигата:

" От Петербург обаче бавели отговора/ Ставало дума, че Австро- Унгария приема Санстефанска България, но западната и граница държи да минава по Вардар/ под влияние на различни фактори От една страна стоял безспорния успех от войната, но от друго се появило колбание от създаването на толкова голяма Българска държава Това се покрепяло/ за колебаниетостава дума, добавкатае моя и от дипломатическите/ сега внимание-това е от мен пак/ ПОПЪЛЗНОВЕНИЯ на Гърция, Сърбия и Черна гора...
Как тълкуваш- дипломатически попълзновения на посочените страни?
Техните дипломати са участвали и на конгреса и там допълнителноса ни подлели вода
Това е известно, защо се правиш на несведующ


1. Имаме въстание от 1875 г. НЕУСПЕШНО!
2. Въстание от 1876 г. - НЕУСПЕШНО ... но "отварящо смъртна рана ... та Русия да заповяда"! ... с колко жертви ... ми около приблизетелна оценка САМО 80 000 българи.
3. Отпускане ТАЕН ЗАЕМ в началото на 1876 г. от Русия на Сърбия, част от парите са предвидени и за "въстанието"!
4. Възлагане на н-к генералния щаб на руската генерал Обручев - задание от Императора на Русия, да подготви ПЛАН ЗА ВОЙНА С ТУРЦИЯ. Изготвен и докладван от ген.Обручев на Императора ПРЕДИ ПОСЛАННИЧЕСКАТА КОНФЕРЕНЦИЯ В КОНСТАНТИНОПОЛ - още през м.Октомври!?

5. Дипломатическа мисия на Др. Цанков и М. Бабаланов из Европа ... при което в издаденият от тях Мемоар "България" - четем:

6. „Защо турските власти се преструваха, че не знаят уж нищо за действията, повече от явни, на някои пратеници или апостоли, които кръстосваха свободно страната в началото на пролетта? Защото тия апостоли, облечени в костюм на български патриоти, действаха със знанието често на самите тия власти, желаещи да предизвикат по тоя начин едно изкуствено движение, от което да вземат повод, за да турят в действие скроения си план да изтребят българите и да опустошат България.“

- Да продължавам ли с ВЪПРОСА?
На Кой и Защо бяха необходими ВЪСТАНИЯТА НА БЪЛГАРИТЕ та от там и ВОЙНАТА СРЕЩУ ТУРЦИЯ ... Но тази ВОЙНА, ЗА СВОБОДА НА БЪЛГАРИЯ ЛИ БЕ ТЯ? ... или ... ЗА НАСЛЕДСТВОТО НА ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ ? - от което бяха заинтересувани, както Русия, така и Англия ... а и Австрия?

- А че ИМА ИНТЕРЕСИ ОТ ВОЙНАТА ЗА ТЕЗИ ТРИ СИЛИ - имаме други факти!
Които ще цитирам, АКО ПРОДЪЛЖАВАШ УПОРСТВАЙКИ ДА ГОВОРИШ СРЕЩУ НАРОДА И ИНТЕРЕСА БЪЛГАРСКИ - В УГОДА НА ЧУЖДИ НАМ СИЛИ?!
- Защото С-В-О-Б-О-Д-А-Т-А !?!?! - ПЪРВОМ Е КАЧЕСТВО ВЪТРЕШНО - И КОГА ГО ПОСТИГНЕ/УЗРЕЕ ЧОВЕК А И НАРОД - СТАВА КАЧЕСТВО ВЪНКАШНО!
- А единствено било човек ИЛИ народ-роб, СЕ НАДА И ОПИРА НА ЧУЖДИ ЩИКОВЕ - СВОБОДА ДА МУ НОСЯТ!
- НО? Това никога не е бивало в световната практика-ИСТОРИЯ! При която ВСЕКИ СЛЕДВАЩ "НОВ ОСВОБОДИТЕЛ" ВИНАГИ СЕ Е ОБРЪЩАЛ В ТИРАН ЗА ДУХОВНО НЕЗРЯЩИЯ И ПОЛИТИЧЕСКИ НЕЗРЯЛ НАРОД!?

П.П.
Гледам ДОПИСАЛ СИ КОМЕНТАРА - СЛЕД МОЯ?
Изкарваш Александър III-и "луд-милитарист"?
Е тогава защо руския народ му е залепил прозвището "Миротворец"?

Отново ОБРЪЩАМ ВНИМАНИЕ НА ГЛАВНОТО - явно несъзнавано от Теб и подобните ?!!?

>>ВСЕКИ СЛЕДВАЩ "НОВ ОСВОБОДИТЕЛ" ВИНАГИ СЕ Е ОБРЪЩАЛ В ПОРЕДНИЯ ТИРАН, ЗА ДУХОВНО СЛЕПИЯ И ПОЛИТИЧЕСКИ НЕЗРЯЛ НАРОД - ЛЪЖЕЙКИ ГО, ЧЕ ВОДИ ВОЙНА ЗА "НЕГОВОТО ОСВОБОЖДЕНИЕ"! <<?>> !
цитирай
30. leonleonovpom2 - Гет, последно!
13.03.2020 23:15
Няма смисъл да отговарям поединично на въпросите ти
Принципно, положението в Европа тогава:
1/ Никоя държава, дори Велика сила ,не може самостоятелно да решава териториален въпрос Затова е свикан и Берлинският конгрес- да утвърди възстановяването на България
2/ Съгласно точка 1/, Русия едностранно нищо не може да направи за нас или с нас Тя има разрешение от Великите сили да воюва само за възстановяване на държавността ни Това са и и думите на Бисмарк към руския представитерл- Като искатате да воювате за Българите- заемайте се Остава само войната- след провала на цариградската конференция
3/ Русия в него момент е второстепенна военна сила Победена в Кримската война!
4/ На база точка три има страхотни комплекси относно моментното си състояние Провеждат се реформи в нея, армията се превъоръжава Знае, че е много изостанала,разбрала го е , но и трябва време
5/ Тук по памет, когато информират Игнатиев за подготвяното въстание-Априлското и, че се надяваме да ви помогнат, той подскочил направо! Казал ,че ще има въстание, но не сега И обяснил, че армията се превъоръжава, не може да помогне в този момент

При тази слабост на Русия е смешно, да се говори за завоевателна нейна политика в ключово за Европа място?!
Гет, не проумявам,все пак си военен човек, висш офицер, преструваш ли се?
Войната не е само безумно решение, вдигаш армията и воюваш Правят се съюзи, има договорки,действа дипломацията Непрекъснато настъпват промениСледват нови съгласувания
Ами да вземем Хитлер И той подхожда по правилата в началото Договаря Австрия, после Чехия И едва когато е убеден ,че е много силен , тогава вече никой не пита!
Какво и е много силното на Русия тогава?
Появяват се три английски кораба пред Сан Стефано,когато султанът протака подписването на договора и руснаците решават да влезат в Цариград! Англичаните нареждат на турците веднага да подпишат мирния договор! А на руснаците- да не смеят да влезат в Цариград! Така е подписан договора, без игра и без протакане от страна на руснаците
А англичаните им се смеели, че се упрашили ат три продънени корита!Да, ама другите кораби не са далече!
Поправял съм коментарът за грешки,но нищо твое не съм чел междувременно поправям ги и сега!
цитирай
31. get - До 30. leonleonovpom2 - Гет, последно! ООТГОВОР: Как да разбирам това "последно"? Да оставя мнението ти за МЕРОДАВНО и БЕЗ ОТГОВОР ЛИ?
13.03.2020 23:48
leonleonovpom2 написа:
Няма смисъл да отговарям поединично на въпросите ти
Принципно, положението в Европа тогава:
1/ Никоя държава, дори Велика сила ,не може самостоятелно да решава териториален въпрос Затова е свикан и Берлинският конгрес- да утвърди възстановяването на България
2/ Съгласно точка 1/, Русия едностранно нищо не може да направи за нас или с нас Тя има разрешение от Великите сили да воюва само за възстановяване на държавността ни Това са и и думите на Бисмарк към руския представитерл- Като искатате да воювате за Българите- заемайте се Остава само войната- след провала на цариградската конференция
3/ Русия в него момент е второстепенна военна сила Победена в Кримската война!
4/ На база точка три има страхотни комплекси относно моментното си състояние Провеждат се реформи в нея, армията се превъоръжава Знае, че е много изостанала,разбрала го е , но и трябва време
5/ Тук по памет, когато информират Игнатиев за подготвяното въстание-Априлското и, че се надяваме да ви помогнат, той подскочил направо! Казал ,че ще има въстание, но не сега И обяснил, че армията се превъоръжава, не може да помогне в този момент

При тази слабост на Русия е смешно, да се говори за завоевателна нейна политика в ключово за Европа място?!


1. Ако отвориш спомените на М. Балабанов - за която вече упоменах - ще разбереш? Всички външни министри КОИТО Балабанов-Цанков ПОСЕЩАВАТ ИМ ГОВОРЯТ, че: Война м/у Русия и Турция ще има! - и това е още до м.септември 1876 г.?
2. Войната е в унисон ОЧАКВАНИЯТА на ЕВРОПА, ЗА КРАЯ на "БОЛНИЯ ЧОВЕК" - ОСМАНЛИИТЕ!
3. Къде съм ПИСАЛ: Русия сама НА СВОЯ ГЛАВА РЕШАВА И ЗАПОЧВА ВОЙНА С ТУРЦИЯ? Та преди това СЪЩАТА ИМА ДИПЛОМАТИЧЕСКА ПОДГОТОВКА ... СРЕЩИ И ДОГОВОРИ-ДОКУМЕНТИ ГОВОРЕЩИ ЗА НАМЕРЕНИЯТА Й?
Като това от Райхщадт от 8 юли 1876 г. ... повторено, с подобно от Будапеща?
4. Какво се говори - в тези ПРЕДВАРИТЕЛНИ СПОЛАЗУМЕНИЯ МЕЖДУ ДВЕТЕ СТРАНИ, КОИТО ИМАТ НАЙ-ГОЛЕМИ АПЕПИТИ ЗА ВОЙНАТА НА БАЛКАНИ - цитати от съвременник?

Чети!?!

Откъси-ЦИТАТИ от книга-спомени НА ПРЯК СВИДИТЕЛ-ОЧЕВИДЕЦ и УЧАСТНИК в:
А/ - Църовните борби.
Б/ - Руско-турската война и … последващи ?
1.
„ДЕВИЗЪТ” на руското правителство E БИЛ, И Е, за намалението и изтощението на България. Тоест: България да не стане голяма и да не бъде силна.
Тоя „девиз” на руското правителство, НЕ Е ВЧЕРАШЕН. ...
Той е легнал, като основен принцип в политиката на руското правителство.
Догма, държавна, на руската империя за осигуряване на нейните най-съществени интереси е тоя „девиз”.
2.
За потвърждение на тая истина, ние ще изложим тук, историята на този „девиз”.
3.
БОРБАТА ПО ЦЪРКОВНИЯ НИ ВЪПРОС, беше БОРБА ПРОТИВ РУСКАТА ДИПЛОМАЦИЯ.
Зад нея се криеше ГРЪЦКАТА ПАТРИАРШИЯ, националните – панеллинистически – интереси на която, бяха достойно защищавани и покровителствани от славянска Русия.
4.
Подялбата на ръководителите по църковния ни въпрос на две групи, на две партии, на русофоби и на русофили, показва тая истина, че имаше борба „за” и „против” руската дипломация.
5.
Русия НАСТОЯВАШЕ ДА СЕ ОБРАЗУВА ЕДНА ОБЛАСТ НА БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА В ГРАНИЦИ, КАКВИТО НИ ОПРЕДЕЛИ ПАТРИАРШИЯТА(ГРЪКО-ВСЕЛЕНСКАТА „ФЕНЕРСКА” – д.м.).
С нейно благословение да се образува тая автономна църква.
6.
„Русофобите” БЯХА НАЦИОНАЛИСТИ – ЛИБЕРАЛИ. Те настояваха и работеха да се добие правото, щото в кръга на българската църковна област да влязат, като съставни части, всичките епархии в турската империя, ГДЕТО БЪЛГАРИТЕ БЪДАТ МНОЖЕСТВО.
7.
А РУСОФИЛИТЕ консерватори, антинационалисти, но ортодоксални, ЗАЩИТАВАХА КАУЗАТА НА РУСКАТА ДИПЛОМАЦИЯ: Да приемем само това, което ни дава патриаршията(фенерска-гръцка – б.м.). Без нейно благословление нищо да не приемаме.
Те тогава бяха слепи русофили, оръдия послушни на руското правителство, каквито бяха и са днешните – от освобождението насам – русофили слепи оръдия, НЕ НА БЪЛГАРСКАТА, А НА РУСКАТА КАУЗА.
8.
Първоначално, РУСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО НАСТОЯВАШЕ ДА СЕ ОБРАЗУВА ЕДНА БЪЛГАРСКА ЦЪРКОВНА АВТОНОМНА ОБЛАСТ, ОГРАНИЧЕНА ДО БАЛКАНА, В ГРАНИЦИТЕ НА МИЗИЯ, Северна България(това по време на ЦЪРКОВНИТЕ БОРБИ – к.м.).
- Решимоста на българите(по религиозни въпрос в църковните борби – д.м.) плашеше руската дипломация, да не би с нейното упорито постоянство да изгуби българите от своето покровителство и влияние.
9.
Руското правителство, НА ЦЪРКОВНАТА ОБЛАСТ ГЛЕДАШЕ, КАТО НА БЪДЕЩАТА П О Л И Т И Ч Е С К А Д Ъ Р Ж А В А.
Русия беше за една малка България; за ЕДНА политическа ДЪРЖАВИЦА ДО БАЛКАНА.
От там, тя беше (ТАЯ) КОЯТО НАЙ-МНОГО ПРЕЧЕШЕ ЗА РАЗШИРЕНИЕТО ОБЛАСТТА НА БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА.
БОЕШЕ СЕ ДА НЕ БИ БЪЛГАРИЯ, КАТО СТАНЕ СИЛНА И ВЕЛИКА, ДА ПОЖЕЛАЕ ДА ПОСЕГНЕ НА ПРОЛИВИТЕ И ЦАРИГРАД.
Това опасение не се криеше щателно.
Покойният граф Игнатиев, РУСКИЯТ ТОГАВА ПОСЛАНИК в Цариград, МЕ УБЕЖДАВАШЕ, че в наш интерес е ДА ВЪЗПРИЕМЕМ ОБРАЗУВАНЕТО НА ЦЪРКОВНА ОБЛАСТ ДО БАЛКАНА. Това ще бъде с благословлението на патриаршията(фанариотската-вселенска – дм.м.). В такъв случай, казваше, ще ни се даде възможност за образуване на едно българско княжество. После, това княжество, може да се грижи за разширението на своите граници.
И ТОГАВА РУСКАТА ДИМПЛОМАЦИЯ БЕШЕ В СЪЮЗ С ГЪРЦИТЕ, ЗА ДА СЪКРАТИ ЦЪРКОВНАТА ОБЛАСТ на България В МАЛЪК ОБЕМ – КАКТО И ДНЕС Е В СЪЮЗ С ГЪРЦИТЕ, СЪС СЪРБИТЕ И С РОМЪНИТЕ ПРОТИВ УГОЛЕМЯВАНЕТО на България(коментара е от време на БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ – д.м.).
9. А.
ЗАБЕЛЕЖКА: Прочетохте ли внимателно … и разбрахте ли НАЙ-ВЕЧЕ СЛЕДНОТО?
Русия беше за една малка България; за ЕДНА политическа ДЪРЖАВИЦА ДО БАЛКАНА.
От там, тя беше (ТАЯ) КОЯТО НАЙ-МНОГО ПРЕЧЕШЕ ЗА РАЗШИРЕНИЕТО ОБЛАСТТА НА БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА.
БОЕШЕ СЕ ДА НЕ БИ БЪЛГАРИЯ, КАТО СТАНЕ СИЛНА И ВЕЛИКА, ДА ПОЖЕЛАЕ ДА ПОСЕГНЕ НА ПРОЛИВИТЕ И ЦАРИГРАД.
10.
Изразител на възмушението на българския народ, от тая антибългарска политика на руското правителство, беше покойният Драган Цанков. ТОЙ, като добър ПАТРИОТ, ОПРЕДЕЛИ ОТНОШЕНИЕТО, ПОЛИТИКАТА НА БЪЛГАРИТЕ КЪМ РУСКАТА ДИПЛОМАЦИЯ с девизът:
„Не ви щем, ни меда, ни жилото”!
11.
За да се образува една пропаст между Русия и България, за да няма право и НЕ МОЖЕ ТЯ, ДА СЕ МЕСИ В НАШИТЕ НАЦИОНАЛНИ ВЪПРОСИ – месене, във вреда уголемяването на България. Той дядо Цанков, употреби като най-радикално средство, ПРОГЛАСЯВАНЕТО НА „УНИЯТА”. Русите уплашени от тоя жест станаха по-отстъпчиви.
12.
СЪЩОТО СТАНА И СЪС СХИЗМАТА. Патриаршията(фанариотска – б.м.) прогласи схизмата, не за българите а за(ради) Русия. С това кроеше, ДА ЗАСТАВИ РУСИЯ, ДА ДЕЙСТВУВА ЗА НАМАЛЕНИЕТО, ЗА ОГРАНИЧАВАНЕТО НА БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА.
БЪЛГАРСКИТЕ НАЦИОНАЛСТИ ИЗПОЛЗВАХА СХИЗМАТА ЗА РАЗШИРЕНИЕ на границите, на българската църква, ЗА УГОЛЕМЯВАНЕТО на България. На основание на схизмата, българската църква добиваше правото да изпраща владици там, гдето мисли, че има право.
От прогласяването на схизмата се добиха противоположни резултати за патриаршията и за руската дипломация.
13.
ЦЕЛТА НА РУСКАТА ДИПЛОМАЦИЯ БЕШЕ: ДА БЪДЕ БЪЛГАРИЯ МАЛКА, ОГРАНИЧЕНО ДО БАЛКАНА.
Тази ЦЕЛ СЕ ИЗРАЗИ В „РЕЙХЩАТСКОТО” СЪГЛАШЕНИЕ, според което, Австро-Унгария, ДА ВЗЕМЕ Босна и Херцеговина, а РУСИЯ БЪЛГАРИЯ ДО БАЛКАНА.
14.
Между „девизиът” на руската дипломация за образуването на малка България до Балкана, и образуването на Св. Стефанска – Велика България има противоречие.
Историята на Св. Стефанският договор, обяснява това противоречие.
Във време(то) на руско-турската война, аз бях се установил в Търново. Тогава Главната квартира, беше в с.Студена.
Руски генерали, висшестоящи, уверяваха, че БЪЛГАРСКОТО КНЯЖЕСТВО ЩЕ СЕ ОБРАЗУВА САМО ДО БАЛКАНА. Ние не давахме вяра на тези твърдения."

- тук спирам с цитирането и ПОСТАВЯМ ВЪПРОСА?
- Как смяташ, дали Великобритания, Австро-унгария и Русия НЯМАХА ОБЩ ИНТЕРЕС ОТ ... ОСМАНСКОТО НАСЛЕДСТВО?

И ОТНОВО ПИТАМ - според теб ВОЙНАТА ЗА СВОБОДАТА И ЦЕЛОКУПНОСТТА НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ЛИ СЕ ВОДЕШЕ или ПОРАДИ ТЯСНО-КОРИСТНИ, руски, английски и австрийски интереси се водеше?

Защото ВТОРАЧЕН В ОБЕКТА НА ОБОЖАНИЕТО СИ - РУГАЕШ НАС БЪЛГАРИТЕ "НЕБЛАГОДАРНИЦИ"! Но "обекта ти на обожание" Е ИМПЕРИЯ и като такава ВЕЧЕ Е "КЪСТОСАЛА" интереси с другата имерия БРИТАНСКАТА В ЦЕНТРАЛНА АЗИЯ ?

- Та именно НЕ ПРЕЗ ПРИЗМАТА НА НЯКАКЪВ ТЯСНО-ГЛАБОЛЕН БЪЛГАРСКИ ЕЛИТАРИЗЪМ СЛЕДВА ДА ПРЕЦЕНЯВАМЕ ВЪПРОСИТЕ ... А СПОРЕД ГЛОБАЛНИТЕ И НЕ-ДОТАМ БЪЛГАРСКИ ?
- Защото?
СЛЕД средата НА 19-ти век - РУСИЯ и ВЕЛИКОБРИТАНИЯ ... са сили СВЕТОВНИ и КОЛОНИАЛНО-ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИ СИЛИ ... които ДЕЛЯТ МЕГДАН - не само ТУК-БАЛКАНИ?
А и в такива ДАЛЕЧНИ ЗА НАШИТЕ ВЪЗПРИЯТИЯ-ИНТЕРЕСИ райони, като СРЕДИЗЕМНО МОРЕ, Централна азия(Афганистан), Персия и Индийски субконтинент(перлата в короната на Британия)?
Четвърто:
Шест ГОДИНИ ПО-РАНО - между БРИТАНИЯ и РУСИЯ СЕ Е ПОСТИГНАЛО мълчаливо споразумение(сговор) ЗА РАЗДЕЛЯНЕ НА СФЕРИ НА ИНТЕРЕСИ - на тези ОТДАЛЕЧЕНИ ОТ БАЛКАНСКИЯ ТЕАТЪР територии.
Това ПОВЛИЯВА - дава отражение и ... В ПОСЛЕДСТВИЕ, ПРИ СКЛЮЧВАНЕ НА ПОСЛЕДВАЩИЯТ договор от МИРЕН КОНГРЕС(Берлин) - С условия НЕЗИГОДНИ за БЪЛГАРИЯ и НАС БЪЛГАРИТЕ - които НЕ СМЕ ДОПУСНАТИ НА НЕГО - Защо?!
Виж повече за информация - ТРИТЕ МЕМОРАНДУМА - подписани от Шувалов в Лондон - за това което твърдя?
Пето:
Страдащата от НЕДОСТИГ на финанси, ЗА ВОДЕНЕ НА ВОЙНА - Русия, получава (ПРЕДИ "ОСВОБОДИТЕЛНАТА 1877/78 - война) такива от финансовият монополист(към него време в Европа) банка Ротшийлд - НО ПРИ КАКАВИ ОСЛОВИЯ - Знаете ли ... ?
По тази причина барон Н. Ротшийлд, ПРИСЪСТВА(е изобразен на литографията) ПРИ ПОДПИСВАНЕ на "Сан-стефанския" прелиминарен-предварителен" мирен договор - но има ... още много ЗАЩО и за място + РОЛЯТА МУ В ТАЗИ ВОЙНА ... както и ЗА НЕГОВОТО МЯСТО И РОЛЯ - при ... ?
Шесто ... за 6-тото ще пиша, ама ВЕЧЕ НЕ В КОНЕТКСТА БЪЛГАРИ-РУСИЯ "ОСВОБОДИТЕЛКА" ... а ОКУПАТОРКА СЛЕД ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА ... И ПАК НАРЕДЕНА ДО "СЪЩИТЕ ВЕЛИКИ СИЛИ" - плюс още една САЩ?

цитирай
32. didanov - гет подкрепям Леон по отношение на първоначалните замисли на войната
14.03.2020 00:26
Освободителната война според документите е замислена първоначално като "малка,позиционна война" нещо, като "заплашително дрънкане на оръжие" от руска страна, без някакви реални промени на границите на империите. След погрома на Априлското въстание, Русия която е поела от Австрия ролята на "покровителка на славяните", трябва да запази лице пред света и поробените християни, но БЕЗ да се въвлича във дълга изтощителна война. Защото след загубата при Кримската война Русия въпреки "договора на трите императора" се намира в лошо иономическо и политическо положение и според нейната дипломация НЕ МОЖЕ да си позволи да предизвика нова война срещу Османската империя съюзена с Франция и Англия. От друг страна Англия и Франция се надяват точно на това с надеждата, че империята ще се разпадне по-лесно. Друг голям вътрешен руски проблем са полските въстания, които изискват голям военен и финансов ресурс за потушаването им.
Така въпреки "хубавата декларация" Русия започва "малка, позиционна война" без някаква идея за промяната на статуковото на Балканите. В това отношение обвиненията за имперските амбиции за Проливите са безпочвени. Едва по-късно, когато за изненада за всички, войната се превръща в пълномащабна и излиза от контрола на Департамента на Шувалов, след неочакваните победи и падането на Шумен след преминаването на Балкана, военните вече чертаят планове за Проливите. НО си ппправят сметката без кръчмаря, тоест без Шувалов, който бързо вразумява императора и заповядва на Игнатиев да даде прелимитивен (временен) характер на Санс Стефанския договор умишлено включвайки спорни територии, СЪЗНАВАЙКИ неговата неизпълнимостпри тогавашната политическа действителност. Защото с успешните си действия руската армия насторойва не само Англия и Франция, но и Австро-Унгария срещу себе си - една реална опасност. Друго косвено доказателство за това е отказът на руската армия да завземе Македония, въпреки, че би имало някаква съпротива от турска страна, която е в ступор и моли за мир.
цитирай
33. fun1001 - / 31 аз, подкрепям Гет, и Автора..
14.03.2020 09:25
и, това ,беше предостатъчно, полковник..) хубав ден на всички..

Страдащата от НЕДОСТИГ на финанси, ЗА ВОДЕНЕ НА ВОЙНА - Русия, получава (ПРЕДИ "ОСВОБОДИТЕЛНАТА 1877/78 - война) такива от финансовият монополист(към него време в Европа) банка Ротшийлд - НО ПРИ КАКАВИ ОСЛОВИЯ - Знаете ли ... ?

забележка :
/Ословия, се пише - Условия
цитирай
34. getmans1 - ХА, СЕГА ПЪК НОВО ПЕТ, "малка, ...
14.03.2020 09:28
ХА, СЕГА ПЪК НОВО ПЕТ, "малка,позиционна война"...
Това пък не се връзва със нищо чуто и написано до сега, най-много който го оспори ще се утвърди като злостен русофоб и понеже аз не се смятам за такъв лекичко ще се престоря, че не съм го чул ... хахаха.
Ей, хора, какво лошо има в едно евентуолно признанае, че освобождаването на България се дължи на мераците на Русия към проливите и каквото откъсне от Турция все е добре.
След решенията на БК може спокойно да се каже, че план-максимума е преизпълнен защото е повече от ясно, че повече „Русия на юг„ никой няма да и го позволи на него етап ... и на сегашният етап е същото, и е повече от видно.
Като народ и българи трябва да сме благодарни на нашите предци които през първите десет години не са позволили да се превърнем в ЗАДУНАЙСКАЯ ГУБЕРНИЯ или пък във вечен протекторат.
цитирай
35. batogo - !!!:))) Изказвам специална благодарност на познавача и истинолюбеца Гет!
14.03.2020 09:36
Неговите огромни и стойностни познания върху историята са много полезни за достигането до ИСТИНАТА, за което му изказвам чест и почитания!
На всички други истино-търсачи и истино-любци, взели участие в дебата благодаря за помощта в изясняването на Историческата ИСТИНА за същността на руската империя и отношението и към България и българите!
цитирай
36. get - До 32. didanov - Вместо да издигаш ДЕКЛАРАТИВНИ ОПРОВЕРЖЕНИЯ на това КОЕТО АРТУМЕНТИРАЙКИ ... ?
14.03.2020 09:39
didanov написа:

- гет подкрепям Леон по отношение на първоначалните замисли на войната

... аргументирайки с ФАКТИ - твърдя за политиката на Русия при войната и от 1877/78 година?
Що не вземеш (да отделиш примерно ТРИ ГОДИНИ, както е при мен) та сам да се запознаеш с ПРЕДИСТОРИЯТА и после със САМАТА ИСТОРИЯ И МИРНИТЕ ДОГОВОРИ - ДОВЕЛИ ДО РАЗПОКЪСВАНЕ НА ЕТНОСНОТО НИ ЗЕМЛИЩЕ?

- Случайно да ти е известно КАКВА Е БИЛА ПЛОЩА-ТЕРИТОРИЯТА, която според СУЛТАНСКИЯ ФЕРМАН и Решенията на Консулската конференция в Цариград СЕ ПРИПОЗНАВАТ ЗА ПРЕОБЛАДАВАЩО НАСЕЛЕНИ С БЪЛГАРИ?
- А да знаеш - КАКВА Е ПЛОЩА СЛЕД ... БЕРЛИНСКИЯ КОНГРЕС ... А СЛЕД ВОЙНИТЕ НИ ЗА НАЦИОНАЛНО ОБЕДИНЕНИЕ?

И последно КОЕТО ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ ЗА НЕПОДГОТВЕНОСТ ПРИ ТЕБ ДА КОМЕНТИРАШ ПО ВЪПРОСИ - ПО КОИТО ТАКА БЕЗАПЕЛАЦИОННО СЕ ПРОИЗНАСЯШ?

На КАКЪВ ДЕПАРТАМЕНТ Е ГРАФ ШУВАЛОВ по време на описваните събития? От името на "какъв департамент" подписва ДРУГИТЕ ПРЕДАТЕЛСКИ СПРЯМО НАС БЪЛГАРИТЕ И БЪЛГАРИЯ Т-А-Й-Н-И СЪГЛАШЕНИЯ С БРИТАНИЯ?
Знаеш ли в КАЧЕСТВОТО МУ НА КАКЪВ ТОЙ ПРЕБИВАВА В ТАЗИ АНГЛИЯ?
А да ми дадеш ДРУГОТО - ПАК ФАКТОЛОГИЯ?
Съдържанието на ВОЕННО-СТРАТЕГИЧЕСКИЯ ПЛАН НА КОЙТО Е ЗАПОЧНАТО СЪЗДАВАНЕ ОЩЕ ОТ М.аПРИЛ И ДАДЕН ОЩЕ ПРЕЗ м. октомври 1876 г. от генерал Обручев и утвърден от императора - за воденето на бъдещата Руско-турска война?

Хайде НЕ ПРИКРИВАЙ ПРО-РУСКАТА СИ ПРИСТРАСТНОСТ И ВТОРОТО, НЕПОДГОТВЕНОСТ ФАКТОЛОГИЧНО ДА ОСПОРИШ НАПИСАНОТО ОТ МЕН ... С НЯКАКВИ ТВОИ АВТОРИТЕТНИ ДЕКЛАРАЦИИ?
Които са толкова СЛАБО АРГУМЕНТИРАНИ - ТА Е БЕЗПРЕДМЕТНО ДА ОСПОРВАМ?!

Както е БЕЗПРЕДМЕТНО ДА ОСПОРВАМ ТВЪРДЕНИЕТО ТИ: Българите НЕ СА СЛАВЯНИ А ТРАКИ?
А МОСКОВЦИТЕ велико-руси(в същността си с произход от фино-угри) КОИТО СЕ ИЗКАРВАТ И за "най-големите СЛАВЯНИ" ... и тях ли ЗА "ТРАКИ" ЩЕ ОБЯВИШ?... та от което следва да възприема "логиката": Тръгнали "московските-траки" да освобождават "балканските-траки" ... ама за това РУСКАТА НЕУКА ТВЪРДИ ДРУГО?
Руския цар дошъл ДА ОСВОБОЖДАВА СЛАВЯНИ НА БАЛКАНи!
цитирай
37. krumbelosvet - Четох до името "Босия", най-ТЕЖКО болният от русофобия.
14.03.2020 09:42
Българо-руските отношения НЯМАТ НУЖДА от братски ЧУВСТВА. Има един ВЪРХОВЕН общ И Н Т Е Р Е С, да, О Б Щ интерес. Русия КАТО НАС няма интерес от РАЗШИРЕНИЕ на Турция. А който до сега не е видял АПЕТИТИТЕ на Турция към османските територии, той е СЛЕПЕЦ и пази Боже такъв слепец да води народа.
Да, пази Боже слепци да водят народа.
Един такъв слепец, Стамболов, СИ ПРИЗНА, че довеждането на Фердинанд е ГРЕШКА, която народът няма да му прости. Сгрешил е, част от народа му е простила ТРИТЕ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ, да, три а не две катастрофи, защото от последната ни спасиха в последния момент ония, които НЯМАТ НИЩО ОБЩО със Стамболов...
цитирай
38. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
14.03.2020 10:02
Извинявай приятелю, че неволно станах причина за разваляне на постинга ти Вярно ,натрупа коментари, посещения ,но единствената ми цел беше да се намери средно положение, без оплюване Относно Трети март, наистина съм пристрастен, но държавата ни все пак се дължи на него!
Смятах да изтрия всички коментари, без първия, но пък увисват контракоментарите и и подкрепящите - също!
Разваля се всичко
Оставям на тебе, както прецениш! Които сметнеш за ненужни и вредни - изтрий ги , приятелю! Няма да се сърдя, аз също трия мои коментари, които счета за неуместни Трябваше да спра след първия!
В заключение знам, и ще го изтъкна, че няма по- голяма загадка за мен от бивш комунист!? Аз не съм бил комунист, косвено съм потърпевш от него- комунизма, а родителите ми- пряко, но го приемахме философски, аз покрай тях! Съдба!
Та се чудя на ппсихологията на бившите комунисти, сега капиталисти, насила ли, със заплаха ли са ги правили партийци!? Като си спомням как се натискаха в партията и като хитлеристи как скандираха в прослава, отхвърлям го веднага!
Има нещо друго, какво, загадка!

Хубав ден , приятелю!
цитирай
39. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
14.03.2020 10:24
Получи се добър дебат и аз съм много доволен от това, защото в крайна сметка най-същественото е да се достигне до ИСТИНАТА, КОЯТО ВИНАГИ Е ЧИСТА И ЕДНОЗНАЧНА И ТЯ ДА СЕ ОСЪЗНАЕ ОТ ВЪЗМОЖНО ПОВЕЧЕ БЪЛГАРИ, ЗА ДА НЕ СЕ ПОВТАРЯТ СТАРИ ГРЕШКИ, А ВЕДНЪЖ ЗАВИНАГИ ДА СЕ ИЗКОРЕНИ ЗЛОТО, КОЕТО СИ Е СВЪРШИЛО РАБОТАТА, ПОМАГАЙКИ НИ ДА ОСЪЗНАЕМ ИСТИНСКИТЕ ПРИЧИНИ ЗА НЕГОВОТО ВЛИЯНИЕ У НАС!
Благодаря ти за полезното участие и нека да виждаме гората, а не само отделните дървета в нея, за да не ставаме жертва на собственото си тесногръдие, а с поуките, извлечени от миналото, да градим по-осъзнат и смислен живот!
Хубав и благодатен ден ти пожелавам, приятелю!
цитирай
40. leonleonovpom2 - Блатодаря ти ,Огняне!
14.03.2020 15:19
Сигурен бях ,че ще реагираш така!
Това ,че съм написал нещо в полза на Русия в момента, както се приема, не означава ,че съм заслепен русофил! Утре може да напиша нещо критично за нея и похвално за Англия например или САЩ!
И съм го правил! Например, че американския президент Ендрю Уилсън, ако не бъркам нещо в произношението, ни е спасил в Ньой- от пълно разграбване Прилага номера на Дизраели в Лондон Става и демонстративно напуска съвещанието Знак, че няма да подпише договора! Когато претенциите на Сърбия и Гърция са безкрайни За наши територии Застава твърдо на наша страна, единствен! Ще подпише само това ,за което имат съгласие предварително! Нито педя Българска земя няма да се дава в повече!
Е, спасява ни! Прави го в знак на уважение към нас, че не сме им обявили война! Не ,че нещо ще им направим с нея, но великите се дразнят, когато някой дребосък почне да се прави на равен с тях!

Това имам и предвид и с Русия Дразним я по този начин, а не печелим нищо И нищо не можем да и направим Но тя може
Англия също има голяма заслуга към нас И си е изкупила греха от Берлин При Съединението Едва ли е щяло да се осъществи, ако не е била тя! От една страна сърбите- от друга- турците готови да воюват с нас!? Но Англия нарежда на турците да не се месят Едва когато Турция потвърждава ,че няма да ни обяви война, войските ни са прехвърлени на сръбския фронт!
Англия предрешава и подписването на Санстефанския договор Турците, не руснаците , умишлено протакат подписването Руснаците обявяват бойна готовност-ще влизат в Цариград Появява се Английската военна флота Турция получава нареждане веднага да подпише мирния договор, а Русия- предупреждение да не влиза в Цариград! Договорът ще бъде подписан!
Е, как да вярваш на истини ,при положение ,че се тиражира лъжа- Ние честваме възшествието на Александър Втори на престола, умишлено нагласено така от руснаците?

Хубав ден, приятелю!
цитирай
41. get - До 40. leonleonovpom2 - Кой тиражира лъжи приятелю? ЗАСЛЕПЕН ОТ ЧУЖДА ЛЮБОВ ЗАПЕНЕН РУСОФУИЛ 37. krumbelosvet - или Аз?
14.03.2020 17:01
leonleonovpom2 написа:
Сигурен бях ,че ще реагираш така!
Това ,че съм написал нещо в полза на Русия в момента, както се приема, не означава ,че съм заслепен русофил! Утре може да напиша нещо критично за нея и похвално за Англия например или САЩ!
И съм го правил! Например, че американския президент Ендрю Уилсън, ако не бъркам нещо в произношението, ни е спасил в Ньой- от пълно разграбване Прилага номера на Дизраели в Лондон Става и демонстративно напуска съвещанието Знак, че няма да подпише договора! Когато претенциите на Сърбия и Гърция са безкрайни За наши територии Застава твърдо на наша страна, единствен! Ще подпише само това ,за което имат съгласие предварително! Нито педя Българска земя няма да се дава в повече!
Е, спасява ни! Прави го в знак на уважение към нас, че не сме им обявили война! Не ,че нещо ще им направим с нея, но великите се дразнят, когато някой дребосък почне да се прави на равен с тях!

...
...


... КОЙТО ПИШЕ а-исторични ТЪПИЗМИ от вида?
krumbelosvet написа:

Стамболов ... ТРИТЕ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ ...

- На това ли да вЕрвам, или на историческата ИСТИНА, ЧАСТ ОТ КОЯТО СЪМ ИЗРЕДИЛ?
И която ТИ САМИЯТ НЕ ИСКАШ ДА ОЦЕНИШ ?
Че когато българският народ САМ ВЗЕЛ В РЪЦЕ СЪДБАТА СИ И РЪКОВОДЕН ОТ ИНТЕЛЕГЕНЦИЯТА Е ДЕЙСТВАЛ В ИНТЕРЕС НА НАЦИОНАЛНИТЕ СИ РЕАЛИИ - ни е признато от "великите сили" ЗА БЪЛГАРСКО ЗЕМЛИЩЕ: ДА СЕ ПРОСТИРА НА 220 000 кв. км. или СЛЕД НАМЕСАТА НА "БЛАГОДЕТЕЛКАТА НИ" и останалите "велики сили"?
СЛЕД КОЕТО БЪЛГАРИЯ ОСТАВА С НАРОДНОСТНО ЗЕМЛИЩЕ - ОТ 110 000 кв. км.?

- Само това ВЗЕМИ В ПРЕДВИД, КАТО ФАКТ И СМЯТАМ ЧЕ Е НАПЪЛНО ДОСТАТЪЧНО ЗА ДА РАЗБЕРЕШ ЗАЩО ТИ НАПИСАХ:

>>ВСЕКИ СЛЕДВАЩ "НОВ ОСВОБОДИТЕЛ" ВИНАГИ СЕ Е ОБРЪЩАЛ В ПОРЕДНИЯ ТИРАН, ЗА ДУХОВНО СЛЕПИЯ И ПОЛИТИЧЕСКИ НЕЗРЯЛ НАРОД - ЛЪЖЕЙКИ ГО, ЧЕ ВОДИ ВОЙНА ЗА "НЕГОВОТО Н-А-Ц-И-О-Н-А-Л-Н-О ОСВОБОЖДЕНИЕ"! <<?>> !

И последно ДОКОГА ТОВА ПРЕКЛОННО ПОВЕДЕНИЕ БРЕ ИВАНЕ ... "ДА НЕ ДРАЗНИМ"?
leonleonovpom2 написа:

Това имам и предвид и с Русия Дразним я по този начин, а не печелим нищо И нищо не можем да и направим Но тя може
...

- Все поради това "да не дразним" - следва да отстъпваме на тази ДИВА СИЛА - РУСИЯТА ЛИ бре Иване?
- Иване ЕДИН ПЪТ СЕ ЖИВЕЕ ... и поради това, Човек следва да изживее живота си пълноценно и изправен а НЕ ВЕЧНО ПРИВЕДЕН В УГОДА - "да не подразни интересите" на някой, ИЗЖИВЯВАЩ СЕБЕ СИ "ЗА ВЕЛИК"!?

Та Иване, откакто след 1870 година започнахме "да се навеждаме" в угода на чужди сили и интереси БЪЛГАРСКОТО ЗЕМЛИЩЕ от 220 000 се умали на 110 000 кв. км. ... До кога Ти и Подобните още смятате, че следва да продължим с "навеждането" ?!

- Иване защо на байраците на най-непокорните от непокорните, български синове стояха словата "Свобода или Смърт"!?
цитирай
42. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
15.03.2020 00:38
Нямам предвид да се покланяме или коленичим?
Нямам предвид и далечната история,най- новата -също, а тази на Трети март
Сега ,защо трябва излишно да ги дразним, особено с неща, които не отговарят на истината ?Например ,че Трети Март е нагласен, като един вид благодарност към Александър Втори? Александър Втори е нормален, човек, общуващ с народа, за разлика от сина си Народът го обича, не ние, руснаците са го нарекли освободител! Когато му правят атентат, инструкцията е по най- бързия начин каретата да се отдалечи от мястото на атентата Той е леко ранен Атентаторът е заловен на място Царят нарежда да спрат и провежда на открито разговор с атентатора, защо го е направил?Той се стреми да подобри живота на хората, от какво е недоволен? И втората бомба го разкъсна направо от кръста надолу.....
Описал съм как се е стигнало до Трети март и това е истината Не заради протакане на Русия, а на Турция и по нареждане на Англия Случайно съвпадение!
Има и дипломация
Руснакът е способен да прави добро, но не преглъща обиди без извинение!
Чествали ли сме трети март някога, като възшествие на Александър Втори на престола ,в трите години след 1878г ,когато е бил жив или след това? Аз даже сега научих за това съвпадение, защото не съм му обръщал внимание
Дошли да ни заробят? Дори и да са имали някакви подобни планове, те са неосъществими Вижда се ,на Трети март, при подписването се чертаят реални граници на държавата ни Събират се всички велики сили ,да ги утвърдят в Берлин Тук вече можем да се сърдим на руската дипломация Тя проваля постигнатото от войната Некадърна е, не се възползва от подкрепата на останалите велики сили, търси подкрепа на единствената, оспорваща решенията на Сан Стефано Даже Бисмарк, който предварително е казал, че ще подпише всичко, което руснаците предложат/ в знак на благодарност за подкрепата им за обединението на Германия/ се отдръпва на конгреса Заема позиция на слушател Намесва се само ,за да спаси София На останалите от германската делегация казва, че не вижда причина ,да се правят на по- руснаци от руснаците!?

Лека нощ!
цитирай
43. get - До 42. leonleonovpom2 - Продължаваш, да си в коленопреклонно положение с което ДА НИ ПРЕХЛАСВАШ В ... "Любите Рассию"?!
15.03.2020 10:32
- Защото, чрез внушенията за "Трети март", забравяйки прикриваш СПОМЕНА ЗА другия "национален празник" "Девети септември" - който чествахме до 1990 год.?

- А какво стана на практика на 9 септември 1944 г.? Не бе ли ТОВА >>ПРЕВРАТ<<!> ИЗВЪРШЕН ПОД ДИКТОВКАТА от същата тази - ТАКА "ОБИЧАЩА НИ "безкористно" РУСИЯ" - чрез нейната намеса В ИЗВЪРШВАНАТА от проруски сили, АНТИКОНСТУЦИОННА ПРОМЯНА НА ВЛАСТТА В БЪЛГАРИЯ?
И за да те спася ОТ АДВОКАТСКИ ПЛЕДИРАНИЯ? - Ще допълня, че този ПРЕВРАТ БЕ И УКОПАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ - ТОЕСТ ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ, НЕВОЮВАЛА СРЕЩУ ОСВОБОДИТЕЛКАТА - БЕ УКОПИРАНА ОТ СЪЩАТА ... С МЪЛЧАЛИВОТО СЪУЧАСТИЕ И НА ДРУГИТЕ ДВЕ СИЛИ-СЪЮЗНИЧКИ, Британия и САЩ!

Казваш:
"Описал съм как се е стигнало до Трети март и това е истината Не заради протакане на Русия, а на Турция и по нареждане на Англия Случайно съвпадение!"

- Отговарям: НАПИСАЛ СИ ГО така - ЗАЩОТО?
Или НЕ ЗНАЕШ, или ПРИКРИВАШ ... с тези "три английски броненосеца" в Дарданелите - ДРУГАТА И истинската, ИСТИНА?!

Че същият този ГРАФ ШУВАЛОВ - за който вече ПИСАХ В КОМЕНТАР №27 - ОЩЕ ПРЕДИ, ПРЕДИ , ПРЕДИ - ЗАПОЧВАНЕТО РАБОТАТА на Берлинския конгрес (13 юни до 13 юли 1878 г.) ... този СЪЩИЯТ ШУВАЛОВ - ИМАЩ ИЗВЪНРЕДЕН РАНГ НА ПЪЛНОМОЩЕН МИНИСТЪР НА РУСИЯ подписва:
а) 30 май 1878 г. тайното споразумение за ПРЕКРАТЯВАНЕ ДЕЙСТВИЕТО на Санстефанския мирен договор с министъра на външните работи на Великобритания лорд Р. Солсбър;
б) Мемурандум в който ПРЕДВАРИТЕЛНО СЕ УТОЧНЯВАТ - ПРЕДСТОЯЩИТЕ РЕШЕНИЯ, С КОИТО СЛЕДВА ДА СЕ ИЗЛЕЗЕ след ПРИКЛЮЧВАНЕ на "Берлинския конгрес";
в) Трети - че Русия ще спазва ПОСТИГНАТИТЕ ШЕСТ ГОДИНИ ПО-РАНО, от преди Руско-турската 1877/78 г., ДОГОВОРЕНОСТИТЕ СИ С АНГЛИЯ ... за ограничаване руските АПЕТИТИ В ЦЕНТРАЛНА АЗИЯ и ПЕРСИЯ - ЧРЕЗ КОЕТО НЯМА ДА ЗАСТРАШАВА ИНТЕРЕСИТЕ НА БРИТАНИЯ в ИНДИЯ и ИЗТОЧНО СРЕДИЗЕМНОМОРИЕ - в контекста на остров Кипър и СУЕЦКИЯ КАНАЛ - ВЕЧЕ английска собственост!

Руската дипломация НЕ Е НЕКАДЪРНА - НЕ!!!
- ТЯ МИСЛИ И ДЕЙСТВА адекватно, и ТО ОТ ПОЗИЦИИ:
Интересите на самата Русия и НЕЙНАТА КОЛОНИАЛНА ПОЛИТИКА ... с което СЕ СТРЕМИ ДА СЪОБРАЗИ действията на Русия с тези на Британия - втората ГОЛЯМА СВЕТОВНА КОЛОНИАЛНА ДЪРЖАВА-ИМПЕРИЯ В СВЕТА към ТОЗИ МОМЕНТ!

- Закачи си това на ухото и НЕ ОБЪРКВАЙ БЪЛГАРИТЕ!

П.П.
И хайде да спрем НАДПРИКАЗВАНЕТО НЕПОДКРЕПЕНО С ФАКТОЛОГИЯ - чрез което не правим нищо повече от това, САМО ДА ПРОФАНИЗИРАМЕ ИСТИНАТА за ТОВА КОЕТО СЕ КРИЕ зад ДАТАТА "ТРЕТИ МАРТ" и ВУЛГАРИЗИРАМЕ самият него?!

- М-м-моля!!!
цитирай
44. leonleonovpom2 - Да, съгласен съм!
15.03.2020 13:20
Да мислим позитивно, това е спасението!
Само ще допълня, че Англия е най-великата сила в момента и Първа колониална държава в света! Тя диктува всичко, почти до началото на ПСВ! Е, Германия набира скорост по това време ,но Англия, Германия и Русия се управляват от братовчеди!

Хубав ден!
цитирай
45. krumbelosvet - Който сочи за пример Босия,
15.03.2020 17:01
Който сочи за пример Босия, е по-бос от него.
Големо откритие, че Русия има свои интереси и не живее с мисълта да донесе щастие на българите. И че има ДВЕ МНЕНИЯ кое й е по -изгодно от ВЪЗМОЖНИТЕ неща - да ни присъедини или да ни спечели за приятели. ОЧЕВИДНО че няма да лее кръв, за да си създаде ВРАГ.
Кой ако не доведения от Стефчо княз Фердинанд е в дъното на трите национални катастрофи.
Мани идеите от 17-ти век. Лански сняг.
цитирай
46. slavimirgenchev1953 - Русия винаги
15.03.2020 19:11
ще си остане изоставаща държава, която ще получава като подарък западните блага, защото ще продължава да рекетира Запада с постоянната заплаха от война.
цитирай
47. get - До 45. krumbelosvet - ЗА ДЕСЕТИ ПЪТ - ВЪПРЕКИ ПОПРАВКИТЕ МИ - ТИРАЖИРАШ ЕДНА И СЪЩА ЛЪЖА ?
15.03.2020 19:17
krumbelosvet написа:
Който сочи за пример Босия, е по-бос от него.
Големо откритие, че Русия има свои интереси и не живее с мисълта да донесе щастие на българите. И че има ДВЕ МНЕНИЯ кое й е по -изгодно от ВЪЗМОЖНИТЕ неща - да ни присъедини или да ни спечели за приятели. ОЧЕВИДНО че няма да лее кръв, за да си създаде ВРАГ.
Кой ако не доведения от Стефчо княз Фердинанд е в дъното на трите национални катастрофи.
Мани идеите от 17-ти век. Лански сняг.


- От което или си МАЛОУМНИК или ДЕЗИНФОРМАТОР, БЪЛГАРО-МРАЗЕЦ!

- Бе ЧЕРВЕНО И----ЧЕ, КАКВО КАЗВА ЛЕВСКИ - за ДЕМОКРАЦИЯТА И ЦАРСКА РУСИЯ ?
Сещаш ли се?

- Ако не! Иди чети мисли и вече СЛЕД ТОВА БЪЛВАЙ А-ИСТОРИЧНАТА СИ ПРОСТОТИЯ ... за СТАМБОЛОВ:

"СТАМБОЛОВ виновник за ТРИТЕ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ"?? - ти идиот ли СИ или - Да?!

Как може ПЪРВО СТАМБОЛОВ - да пише НАМЕСТО "РЕПУБЛИКА" - "КОНСТИТУЦИОННА МОНАРХИЯ" - в конституцията ни ОПРЕДЕЛЯЩА ДЪРЖАВНОТО УСТРОЙСТВО НА СТРАНАТА НИ?
Това го пишат ОСВОБОДИТЕЛИТЕ ... и гласуват, не-дорасли политически хора ... ОТСТЪПВАЙКИ ОТ ЗАВЕТА НА ЛЕВСКИ(обесен не без съучастие от Русия ?) ... Левски, който прогласява бъдещето конституционно устройство на България - като: РЕПУБЛИКА ДЕМОКРАТСКА!

Е обясни НА ПО-ПРОСТАТА И ЛЪГАНА ОТ ТЕБ ЧЕТУЩА НИ ПУБЛИКА - Как така РУСИЯ СИМВОЛ НА АБСОЛЮТЕН МОНАРХИЗЪМ ... Ще позволи, в освободената и ОКУПИРАНА от нея Дунавска област(според терминология от Сан-Стефански договор) ЩЕ ПОЗВОЛИ - ДЕМОКРАТИЧНО-РЕПУБЛИКАНСКО УСТРОЙСТВО В БЪЛГАРИЯ?

- Само на ТОВА АКО СИ ДАДЕШ УСИЛИЕ САМ ДА СИ ОТГОВОРИШ - ЩЕ РАЗБЕРЕШ: Защо в мои очи си символ на БЕЗПРОСВЕТНА ПРОСТОТИЯ?
цитирай
48. krumbelosvet - НИКОЙ
16.03.2020 19:50
Никоя от страните завладени от османлиите, НЕ СЕ Е ОСВОБОДИЛА САМА.
Н И К О Я.
Всеки знае плана на Левски. Тоя план виси на банкерски косъм. Банкерите не дават пари на бунтовници. Да оставим оперетната армия и победа на ДЖУЗЕПЕ Гарибалди...
Руската армия ЕДВА победи султана. Англия превози Осман паша по море, за да изненада челните руски части при Стара Загора и да атакува Шипка. Но нашите ру-фоби "не се сещат", че на любимите им англосакси дължим клането и опожаряването в тоя китен град.
Планът на Левски щеше да завърши с геноцид, бетер
арменския...
Кюрдите до днес се бунтуват храбро, и са мюсюлмани, и са повече от нас, и какво? Няма ВЕЛИКА СИЛА която да ги подкрепи. Самите САЩ се опитаха лани и... се отказаха. Турция ПАК на воля трепе кюрди....
цитирай
49. get - До 48. krumbelosvet - Това "НИКОЙ" - можеш САМ ЗА СЕБЕ СИ ДА ПОЛЗВАШ - ментален СЪВЕТО-РОБЕ ?!
17.03.2020 12:07
Който е ДОТОЛКОВА ПРИСТРАСТЕН - та започваш ДА СИ ИЗМИСЛЯШ НОВА ИСТОРИЯ на Руско-турската, от 1877/78 години война?

И второ?
Когато пораснеш МОРАЛНО - поне малко от малко ... та стигнеш на бой, до ДЪНОТО НА ПОТУРИТЕ на "бае дякон Игнатий "Левский" - иконата на българското национално-освободително движение!!!
Тогава ще имаш право ГОВОРЕЙКИ - ДА СЕ СЪИЗМЕРВАШ С ТОЗИ ненадминат по БЪЛГАРСКИ Дух, ЧОВЕК ... Разбра ли ЧЕРВЕН ИДИОТЕ и съвето-робе ?!!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: batogo
Категория: Хоби
Прочетен: 1776856
Постинги: 652
Коментари: 4524
Гласове: 41526
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031