Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2013 14:37 - Като наблюдавам нашата действителност, все по-често в ума ми се въртят няколко основни въпроса...
Автор: batogo Категория: Хоби   
Прочетен: 2839 Коментари: 6 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Понеже няма как всеки от нас да няма пръст в създаването на тази нашенска идиотска действителност, от която все се мъчим да се измъкнем и все не успяваме, започнах да си задавам въпроси, за да намеря причините. Тъй като въпросите ми помогнаха да си изясня много неща, ще ги споделя и с вас. Те бяха следните:
    1/  Знам ли точно какво искам от живота и как да го постигна?
    2/  Понеже всичко си има цена, готов ли съм да платя цената за това, което искам?
    3/  Как да получавам 1500 лева заплата, ако съм готов да работя за 400 лева?
    4/  Как да получавам редовно цялата си заплата, ако работодателите знаят, че ще им работя и когато я получавам частично от време на време?
    5/  Кой ще ми е виновен, ако аз самия не си знам правата, не си ги зачитам и не си ги търся?
    6/  Как ще получа висока пенсия ако работя на ниска заплата и се осигурявам върху минималната работна заплата?
    7/  Как да не съм жертва на корумпирани чиновници, щом съм готов да ги подкупя, за да се уредя?
    8/  Как да живея в чиста и подредена държава, ако си изхвърлям отпадъците където ми падне?
    9/  Как да се радвам на добри деца, ако ги поощрявам да вършат лоши неща?
  10/  Как да поощрявам децата си да вършат добри неща, ако аз самият върша лоши неща?
  11 /  Ако съм готов да отнемам от другите за да благоденствам, ще имам ли основание да протестирам, когато те отнемат от мен заграбеното?
  12/  Ако печеля много в държавата, в която живея и в същото време укривам данъци, ще имам ли основание да се считам гражданин на тази държава и да претендирам за права в нея?
  13/  Ако не съм положил достатъчно усилия да създам от себе си честен, добронамерен, справедлив, знаещ, разбиращ и можещ, достоен човек с характер и воля да работи за благоденствието на своя народ, ще имам ли основание да се кандидатирам за народното доверие?
  14/  Ако съм приел народното доверие с мисълта да се възползвам от него за лични облаги, няма ли да е по-достойно да се гръмна, отколкото да лъжа и да се оправдавам?
  15/  Не е ли по-достойно преди да съдя и обвинявам когото и да било, да се запитам аз как бих се държал и как бих постъпвал на мястото на този, когото съдя и обвинявам?
     На мен тези въпроси ми помогнаха да осъзная, че заобикалящата ни действителност е продукт на всички нас. Сътворили сме нещо, което не ни харесва, но не желаем и категорично отказваме да променим начина си на мислене, който е сътворил същият този нещастен, нескопосан начин на живот, това безцелно живуркане... Дано помогнат и на вас, защото един лъч не топли... Успех!
    



Гласувай:
10


Вълнообразно


1. andrei - Ние не живеем,
11.04.2013 15:26
просто казано-сънуваме живота...Поздрав!
цитирай
2. evrazol - Ама не е вярно че сме сътворили нещо, ...
11.04.2013 23:14
Ама не е вярно че сме сътворили нещо, което не ни харесва бе човек. Харесва ни и още как. Само пострадалите мрънкат, но това не значи, че няма да опитат пак при първа възможност. За нас негативния резултат от твоите въпроси е вид национален спорт.
цитирай
3. demograph - Много добре си го казал Батого
11.04.2013 23:45
Ако някой умен го прочете веднага разбира, че истината е в самите нас! Започни промяната от себе си. Стани непримирим. През 2--4г. се върнах от чужбина твърдо решен - никакви рушвети, никакво клякане пред мързеливата държава. Устоях.Но да си призная, избягах от контактите с държавата, като сведох това до плащане на данъци.. Това не всеки може да си позволи. А младите не могат и да помислят да избягат от контакта защото са млади. Остава им единствено - да се борят за промяна или да избягат физически от нея. Поздрав.
цитирай
4. batogo - !!!:)))
12.04.2013 08:02
Колкото повече мислещи хора като вас, толкова по здраво и силно общество, способно да отстоява позициите и принципите си. Поздрави!
цитирай
5. mariniki - абсолютно споделям...
13.04.2013 14:39
от първата до последната дума... но по никакъв начин
не мога да повлияя на другите да мислят така... да започнат промяната
първо от себе си... такъв дух на самодисциплина и солидарност има у японците...
затова са толкова напред пред останалите... винаги съм им се възхищавала...
цитирай
6. batogo - !!!:)))
18.04.2013 13:00
Личният пример е голяма сила, mariniki ! Позитивния личен пример е сериозно предизвикателство и това е, което можем да направим за околните. Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: batogo
Категория: Хоби
Прочетен: 1776389
Постинги: 652
Коментари: 4524
Гласове: 41526
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031