Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2017 16:15 - Кака Мима
Автор: riffraff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 243 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 17.10.2017 18:26


Седим си с Петя в италианското и си пием кафето. Сладоледът има само ритуални функции, за да подсили усещането, че лятото все още не се е превърнало в спомен. Бъбрим си за какво ли не. Скачаме от тема в тема като непослушно дете, на което са забранили да скача в локвите и точно затова то го прави с още по-голямо удоволствие. (Винаги ми е приятно да скачаме заедно с Петя.). Щедрото октомврийско слънце е отворило душите на всички, а те са побързали да затворят капака на буркана с компот с надпис „Ежедневие“ и да излязат навън. Улиците на Пазарджик приличат на римски пътища, по които маршируват различни легиони: шумният Легион на учениците, тъжният Легион на пенсионерите, Легионът на бързащите... Поглеждам скришом към витрината със сладки изкушения, но Чувството за вина веднага се надвесва над мен, размахвайки пръст. Изведнъж, в огледалното отражение, виждам странен образ, сякаш излязъл от картина на Салвадор Дали. Пред мен стои бременна ромска жена, която преди лицемерната политическа коректност да стане модерна, наричахме просто "циганка". Усмивката й издава липсата на няколко зъба, но топлите й добри очи компенсират всичко. "Аз съм кака Мима" легитимира се тя. Без да губи, време кака Мима официално обявява своята финансова несъстоятелност и иска скромна сума от нас. Питаме я за кой път е бременна и кой е бащата, но явно въпросите я затрудняват. Вместо отговор се усмихва и ни казва, че ако й дадем малко дребни, ще се моли на Бог за нас и ще си купи кебапчета. Петя машинално вади пари и й подава. Чувство на първична благодарност бавно потича от кака Мима, като от голям счупен буркан с мед. Става ми много тъжно, но следващия момент се оказва инфарктен. С периферното си зрение виждам как тя понечва да вдигне нагоре полата си. Само бързата реакция на Петя предотвратява това събитие, а аз изпитвам непреодолимото желание да стана невидим. Кака Мима се усмихва невинно, а Петя ми обяснява, че това е нейният начин да се отблагодари. 
Час по-късно вече съм се прибрал Пловдив. Чакам на светофара на "Съединение". Две възрастни дами се оплакват една на друга от живота. "Ей, никаква благодарност, ей!" - тъжно констатира едната. "Те днес са такива младите - искат всичко наготово и само знаят "Дай!". Мисля за нашите потребности, стремежи и цели, за способността и начините, по които да бъдем благодарни, за думичката "Благодаря!". Светва зелено и всички изведнъж хукваме да пресечем булеварда. Кака Мима остава зад мен, а после бавно изчезва в сянката на приоритетите…image



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: riffraff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 23665
Постинги: 23
Коментари: 6
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930